רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

5 ערוצי שיווק להרצאה שלכם

רוב שלטי החוצות ביישוב שלי (בנימינה) מפרסמים הרצאות של כל מיני אנשים בכל מיני נושאים. גם הפיד שלי בפייסבוק מציע לי עשרות פעמים ביום להירשם להרצאה של אחד מאלפי החברים שלי ברשת. גם אם ההרצאה משמשת כמוצר בעסק שלכם, וגם אם ההרצאה מתפקדת כערוץ שיווק לעסק שלכם, אתם רוצים שיגיעו הרבה אנשים לשמוע אתכם. האתגר הוא למלא את ההרצאה באנשים רלוונטיים שגם יפיקו את מרב התועלת מההרצאה שלכם, וגם יהפכו בעתיד להיות לקוחות שלכם.

שיווק בכמה ערוצים מביא לתוצאות טובות
ומאפשר להגיע לקהלים מגוונים

בפוסט הזה הכנתי לכם רשימה של 5 ערוצי שיווק שמתאימים לפרסום הרצאה. אני מזכירה לכם שתמיד כדאי לפעול בכמה ערוצי שיווק – גם כדי להגדיל את החשיפה, גם כדי להעביר את התחושה שאתם תותחי על, וגם כדי לקבל תוצאות טובות יותר.

גם אם הזמינו אתכם להרצות ומשלמים לכם, אל תוותרו על השיווק.
יש הרצאות שמזמינים אתכם ואז השיווק כביכול “לא עליכם”, ויש פעמים שאתם בוחרים להפיק את ההרצאה בעצמכם (קובעים תאריך, משריינים מקום הולם ובוחרים את נושא ההרצאה) ואתם אלו שצריכים להזמין, לפרסם, לשווק ולמלא את הרצאה לבד. בתכלס ברוב המקרים אתם תרצו לעבות את כמות הנוכחים ולכן בשני המקרים מומלץ לפרסם ולשווק את ההרצאה שלכם בכמה ערוצים.

ההרצאה שלך מספיק טובה?

אני יודעת שכבר החלטתם, ושאתם מתלהבים ממש ורוצים כבר שזה יקרה ויצליח ותוכלו לעוף על עצמכם. בצדק. זה הכי כיף שיש להרצות. אבל תזכרו שההרצאה צריכה לשקף את העסק שלכם ואת רמת המקצועיות שלכם.

שנייה לפני שאתם שולחים להדפסה את ההזמנות

דווקא בגלל שאנחנו מוצפים בכל כך הרבה הרצאות בכל בית קפה, מתחם ומתנ”ס, חשוב להיות כנים עם עצמנו ולבדוק האם ההרצאה שלנו באמת טובה. כי בתכלס כל אחד יכול להכין כמה שקפים בפאוור פוינט, לגלגל את השטיח ולסדר בסלון כמה כיסאות שהשאיל מהשכנים, לקנות 3 עוגות הבית ולעצב פלייר חמוד. זה עדיין לא אומר שיש לכם הרצאה שכדאי לשווק אותה. אני מצטערת (לא באמת) להיות זו שמנפצת לכם את האשליה, אבל תעשו טובה לעצמכם ולקהל שלכם ותבדקו טוב טוב האם ההרצאה שלכם מעולה.

האם הייתם רוצים ללכת לשמוע את ההרצאה שלכם?

הנה כמה שאלות שיעזרו לכם להחליט:

  1. האם אתם מדברים בהרצאה על עצמכם או על הקהל?
  2. הכנסתם להרצאה דוגמאות טובות שמאפשרות לקהל שלכם להזדהות איתן וללמוד מהן?
  3. בחרתם נושא אחד והעמקתם בו, או שהחלטתם לעשות לקהל סקירה על כל תחומי המקצוע שלכם ולהשוויץ בכל הידע שלכם?
  4. האם הקהל שלכם לומד משהו חדש בעקבות ההרצאה שלכם? האם הוא יוצא עם ערך? האם הערך הזה באמת רלוונטי עבורו?
  5. האם בניתם את ההרצאה (והמצגת) בצורה ברורה, זורמת, קולחת וקלילה?
  6. האם אתם בטוחים שההרצאה שלכם מעניינת? שהיא אשכרה מדברת על נושא שמעניין ומרגש את הקהל שלכם?

והשאלה הכי אכזרית, כנה ומכריעה: האם הייתם רוצים ללכת לשמוע את ההרצאה שלכם?

אז עכשיו, אחרי שאתם בטוחים במיליון אחוז שההרצאה שלכם מעולה, הגיע הזמן לצאת איתה ליקום ולספר עליה לכל מי שנמצא בקהל היעד שלכם.

כמה אנשים אתם רוצים שיגיעו להרצאה שלכם?

כל האמת בפרצוף:

חלק מהערוצים לא דורשים תקציב פרסום, אבל הם כן מסתמכים על נכסים שיווקיים עסקיים כגון רשימת תפוצה, קהילה פעילה וותק עסקי. אם אתם ממש בתחילת הדרך ואף אחד לא מכיר אתכם מבחינה עסקית, רוב הסיכויים שיהיה לכם יותר מאתגר למלא הרצאה ותזדקקו לתקציב פרסום גבוה יותר.
אם אתם מתכוונים להעביר עוד הרצאות בהמשך הדרך, תחשבו על השיווק לטווח ארוך, כזה שיאפשר לכם לבנות קהילה שמתעניינת התכנים שלכם ותרצה לבוא לעוד הרצאות בעתיד.

5 דרכים לשווק את ההרצאה שלכם:

לפני שאתם מתחילים לשווק ולהשקיע תקציב פרסום, זמן ואנרגיה, תציבו לעצמכם יעד ריאלי כמותי. כמה אנשים אתם רוצים שיגיעו להרצאה שלכם? (בתאריך ספיציפי במקום ברור ובשעה שנקבעה מראש).
ואז תבחרו באיזה ערוץ שיווק כדאי לכם לפעול:

מומלץ לתבל את הקהל בכמה חברים / בני משפחה / קולגות / לקוחות שיביאו איתם אנרגיות טובות של אהבה ותמיכה

1. שיווק מפה לאוזן.

גם אם זו ההרצאה העשירית שלכם, ובטח אם זו ההרצאה הראשונה שלכם, ספרו לכל מי שמסביבכם. ספרו להם על מה ההרצאה, למי היא מיועדת, איפה זה מתקיים. נתקלתם במישהו שזה מעניין אותו או יכול להיות רלוונטי עבורו? תשלחו להם את הקישור להרשמה בווטסאפ, במייל, העיקר שהוא יקבל את כל הפרטים על ההרצאה שלכם. המטרה שלכם היא שכל הקרובים אליכם ידעו מזה, כי אתם רוצים להפיץ את הבשורה לכמה שיותר אנשים.  הכי כיף להגיע להרצאה ולפגוש כמה בני משפחה, חברים, קולגות או לקוחות שמכירים ומרימים לכם.
תשוויצו בהישג שלכם, תבקשו מהם להמשיך להפיץ הלאה.
שיווק מפה לאוזן מאפשר לכם להפיץ את הבשורה במעגלים הראשונים בצורה טבעית, קלה וזולה.

טיפ: לקראת מועד ההרצאה, בערך שבועיים, תעברו אחד אחד על חהברים שלכם בווטסאפ ותשלחו למי שזה רלוונטי את פרטי ההרצאה. זו הזדמנות לעדכן אותם בהתפתחות העסקית שלכם ולהזכיר להם מה אתם עושים בעסק שלכם.

מה התועלת הכי גדולה שתתנו לקהל?
את זה תרשמו בשורה הראשונה בפרסום ההרצאה

2. שיווק בווטסאפ

תכינו הודעה עם כמה מילים שכוללת את כל הפרטים על ההרצאה, את התקציר המקוצרר שלה, למי היא מתאימה, ואיזה משפט וחצי על הסיבה שהחלטתם להרצות על הנושא הזה. את ההודעה הזו, בצירוף קישור להרשמה כמובן, אתם יכולים לשלוח כהודעת ווטסאפ או סמס. תשלחו את זה לכל מי שזה יכול להיות רלוונטי עבורו, או לכל אלו שיכולים לעזור לכם להפיץ את זה.

טיפ: אם תכינו תמונה מעוצבת ותצרפו אותה להודעה, זה ימשוך יותר תשומת לב.

3. שיווק במייל

אם יש לכם רשימת תפוצה בעסק, אז זה אחד הערוצים הכי טובים לשיווק ההרצאה שלכם. זה קהל שכבר מכיר אתכם, עוקב אחריכם והוא אידיאלי להגיע לשמוע אתכם. לא משנה מה גודל רשימת התפוצה שלכם, אל תזלזלו בה. רשימת התפוצה שלכם מכילה אנשים שביקשו לקבל מכם מסרים והם ישמחו לקבל מכם הזמנה להרצאה שתיתן להם ערך ותועלת מקצועית.

טיפ: אל תשכחו לצרף למייל קישור לדף נחיתה שבו הם יוכלו לקבל את כל הפרטים על ההרצאה שלכם, ודרכו הם יכולים להירשם.

להרצות בכנס עם מרצים נוספים, 
מאפשר לי להגיע לקהלים חדשים

4. שיווק בעזרת שיתופי פעולה

איפה נמצא הקהל שלכם? חפשו אנשי מקצוע שחולקים את אותו קהל יעד כמו שלכם, ובקשו ממנו לפרסם את ההרצאה שלכם לקהילה שלו. זה יכול להיות בפייסבוק האישי שלו, בדף העסקי, ברשימת התפוצה, או לשים הזמנה פיזית בעסק שלו. כל אחד שהקהילה שלו מכילה את קהל היעד שלכם, הוא שותף פוטנציאלי לעזור לכם לשווק את ההרצאה שלכם. ולגמרי לגיטימי לשלם עבור שירות כזה.

טיפ: אם אתם מכירים מקום / מתחם שבו מעבירים הרצאות וקהל היעד שלכם נמצא שם, שווה לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה.

פרסום ממומן בפייסבוק יעבוד רק כאשר
ההצעה רלוונטית לקהל שנחשף למודעה

5. פרסום ממומן בפייסבוק

אתם יכולים לפרסם את ההרצאה שלכם בצורה ממומנת בפייסבוק לאוהדי הדף העסקי שלכם ולקהל מפולח. אוהדי הדף העסקי שלכם הם לרוב קהל העיד האידאלי עבור ההרצאה שלכם. אם אתם מעלים תכנים בדף העסקי ומקבלים מעורבות ופניות דרך הדף, סימן שקהל היעד שלכם נמצא שם. תשמשו בפלטפורמה הזו, בשביל זה היא נועדה.
אם הדף העסקי שלכם חדש או רדום, או שהוא פשוט לא מכיל מספיק אנשים, כדאי לכם לפרסם את ההרצאה בצורה ממומנת לקהל היעד שלכם בעזרת כלי הפילוח של פייסבוק. נכון שזה בדרך כלל קהל שפחות מכיר אתכם מבינה עסקית, אבל אם תדייקו את המסר של המודעה ותתנו לו הצעה טובה ורלוונטית, תוכלו לקבל תוצאות טובות.

טיפ: תתחילו עם קהל יעד שמכיר אתכם. שהיה מעורב בדף העסקי, נמצא ברשימת התפוצה (שבניתם ממנו קהל מותאם אישית בפייסבוק), שצפה בסרטונים שלכם. קהל ששמע עליכם ירגיש נוח יותר להגיע לשמוע אתכם, יותר מקהל שלא מכיר אתכם בכלל.

ככל שמתקרבים למועד ההרצאה, נגביר את הפרסום שלה

מתי כדאי לשווק את ההרצאה?

זה משתנה מאוד אבל הקו המנחה אתכם צריך להיות הזמן בו קהל היעד נרשם להרצאות כאלו. אם מדובר בהרצאה חווייתית יותר שמשתייכת לעולם הפנאי ומתקיימת בשעות הערב, זה שונה מהרצאה שקשורה לעסק וכנראה תתקיים בשעות היום. אני מתחילה לספר על ההרצאה בגדול חודש לפני, ואת השיווק האמיתי (שכולל תקציב פרסום) אני אעשה בשבועיים שלפני ההרצאה.

למי שלא הגיע, תנו לו תחושה שהוא פספס
וכדאי לו להגיע להרצאה הבאה!

נקודה חשובה מאוד!

לשיווק ההרצאה יש כמובן מטרה ראשית ברורה – למלא את ההרצאה שלכם. אבל יש לו גם מטרה נוספת בעלת ערך ענקי. כל מי שנחשף לפרסום של ההרצאה שלכם ולא יכל להגיע או לא רצה, הוא עדיין קלט שאתם אלופים ושאתם מרצים מחוננים, ואוטומטית אתם מקבלים עוד כמה נקודות זכות מבחינה מקצועית על זה שבחרתם לעמוד על במה ולהרצות.
אני ממשיכה לספר על ההרצאות שלי גם אחרי שהן מלאות. זה ממתג אותי כמרצה טובה ואנשים מאוד מכבדים אנשים שיודעים להעביר הרצאות בצורה טובה. אני גם נהנית מתרגול השיווק וגם ממשיכה לקבל חשיפה על ההישג שלי, אפילו שכל הכרטיסים נמכרו.
לא לשכוח לפרסם פוסט / מייל ביום ההרצאה או אחרי, כדי לשתף את האוהדים והחברים שלכם באירוע המרגש. תעלו כמה תמונות, תכתבו כמה מילים ותתנו לכל מי שלא הגיע אפשרות להתרגש ביחד אתכם.

זו לא ההרצאה הראשונה שהעברתי וגם לא האחרונה, ובגלל שאני מודעת ליתרון היחסי השיווקי שלי – שאני טובה בזה, אני מחפשת כל הזמן הזדמנויות לשווק את העסק שלי בעזרת הרצאות ואני תמיד ושמחה לקבל חשיפה לקהל היעד שלי בעזרת הערוץ השיווקי המעולה הזה.

אם העברתם הרצאה, אשמח אם תשתפו אותנו בטיפ שלכם איך לקדם ושווק את ההרצאה ולגרום לאנשים הכי מתאימים להגיע לשמוע אותנו. 

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. נעמה הגב

    איזה פוסט מעולה! עשית לי חשק לבנות הרצאה 🙂

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן