רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

6 מרכיבים לדף נחיתה אפקטיבי

אני אוהבת דפי נחיתה. הנה אמרתי את זה. בכל פעם שאני לוחצת ופותחת דף נחיתה חדש אני מתרגשת. דף נחיתה טוב הוא שילוב של תוכן שיווקי ממוקד וענייני עם עיצוב גרפי איכותי, וכולם ביחד כמו תזמורת מכוילת חייבים להיות מותאמים בול לקהל היעד שנחת כאן. דף נחיתה מעולה דורש שעות של עבודה (של בעל העסק יחד עם בעל מקצוע), אבל לגולש שנחשף אליו יש רק כמה שניות בודדות לפני שהוא יחליט אם מתחשק לו להמשיך לקרוא או ללחוץ על ה- X ולעבור לפוסט הבא.

דף נחיתה הוא כמו דייט ראשון. מפגש ראשון שלכם עם לקוח פוטנציאלי. שווה להשקיע את כל המאמץ, האנרגיות והתקציב, בשביל לבנות דף נחיתה מעולה.

בסדרת הפוסטים שאני מכינה לכם, אקח אתכם לטיול בעולם המופלא של דפי הנחיתה.

עדיף לבנות את דף הנחיתה תחת הדומיין שלכם

שנייה, למה את מתכוונת שאת אומרת דף נחיתה?

מבחינה טכנית דף נחיתה זה דף אינטרנטי עם כתובת URL שניתן לשלוח כקישור במייל, בווטסאפ או בכל אופן אחר.

אם יש לכם אתר אז אפשר לבנות את דף הנחיתה שלכם תחת הדומיין של האתר. כך תרוויחו תנועה לאתר שלכם והאתר יקודם בצורה אורגנית בגוגל. (בתנאי שאתם לא מוגבלים מבחינת עיצוב בכלים שהאתר שלכם מספק).
במידה ואין לכם אתר (או שאתם לא יכולים להוסיף עמודים לאתר שלכם) ניתן לבנות דפי נחיתה במערכות חיצוניות כגון מערכות דיוור (אני אוהבת לעבוד עם המערכת של Smoove) ומערכות לבניית דפי נחיתה.

בבניית דף נחיתה יש את החלק השיווקי שכולל את התוכן של חלקי הדף – הכתיבה השיווקית של כל האלמנטים. החלק השני של דף הנחיתה הוא הצד הטכני והעיצובי.

היום בעזרת הכלים והתוכנות הנגישות, מאוד קל לבנות דף נחיתה מבחינה טכנית. אבל אם הדף לא יהיה מעולה מכל בחינות (תוכן ועיצוב) הוא לא יעבוד בצורה אפקטיבית ולא באמת יצליח להגדיל לכם את מספר הלקוחות.

מי צריך דף נחיתה בכלל?

דף נחיתה (טוב) מתמקד בדבר אחד ספציפי. בשירות או מוצר שאתם רוצים לקדם עכשיו. אל תוך דף הנחיתה שלכם אתם תכניסו את כל הפרטים והמידע שהגולש היה רוצה לקבל על מנת להבין אם זה מתאים לו או לא. אם אתם עדיין מתבשלים ולא ממש סגורים על מה אתם רוצים לקדם, מה אתם הולכים להציע לו בדיוק ולמי אתם רוצים להגיע מבחינת קהל היעד שלכם, זה עדיין מוקדם בשבילכם לבנות דף נחיתה.

המטרה הראשונה של דף הנחיתה: להוביל את הגולש להירשם בטופס

מה המטרה של דף נחיתה?

כל מה שנמצא בדף הנחיתה ובעיקר כל מה שלא נמצא בו, לכולם ביחד יש מטרה אחת: לגרום לגולש היקר שהגיע אליו להירשם בטופס.
אתם רוצים שהגולש יתלהב ממה שהוא קרא או צפה, ועכשיו הוא רוצה לגלגל את זה לידיים שלכם. הוא משאיר לכם את הפרטים שלו במטרה שתחזרו אליו ותמשיכו משם הלאה להמשך תהליך המכירה שלכם.
זה ממש לא משנה כמה אנשים יגידו לכם שהדף מהמם, ולא משנה איזה פידבקים תקבלו מהסביבה. הדבר היחידי שחשוב בדף נחיתה זה כמה אנשים נרשמו בו. זה המדד היחידי לדף נחיתה מוצלח. אם 2,326 אנשים הגיעו לדף נחיתה שלכם, אבל רק 3 נרשמו בטופס, הדף שלכם לא טוב. וכל המחמאות בעולם לא ישנו את התוצאה הזו. אז תתעלמו מכל מה שהסביבה אומרת לכם על הדף המהמם שלכם ותהיו כנים עם עצמכם לגבי האפקטיביות של הדף.

יאללה, בא לי דף נחיתה! איך מתחילים?

לפעמים הלקוח מגיע אליי בשל ומפוקס ויש בידיו את כל המידע הדרוש. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה שיופיע בדף שלו והוא זקוק למעט שיופים מבחינת הטקסטים והסדר של הדברים. ולפעמים הוא מגיע עם רעיון כללי מעורפל וביחד אנחנו מגבשים את החומרים השיווקיים.

לא משנה באיזה שלב התחלתם את התהליך, בכל דף נחיתה (כמעט) יש כמה מרכיבים שכדאי לכם להכניס על מנת שהדף נחיתה יהיה אפקטיבי ואחוז ההמרה יהיה גבוה:

את הכותרת ננסח בסוף, אחרי שכל שאר מרכיבי הדף מוכנים

1. כותרת.

זה החלק הכי חשוב בדף הנחיתה (ובעוד הרבה מקרים אחרים).

הכותרת בדף נחיתה לא צריכה להיות קצרה. היא יכולה לכלול גם 3-4 משפטים והיא צריכה להכיל את כל המידע הרלוונטי בשביל לעשות לגולש חשק של עוד.
מבחינה גיאוגרפית היא ממוקמת בשטח הנדל”ן הכי קריטי בדף. היא נמצאת למעלה בתחילת העמוד והיא הדבר הראשון שהגולש שלכם רואה וקורא.
מבחינת התוכן עצמו של הכותרת – זו ההזדמנות היחידה שלכם לסקרן את הגולש ולשכנע אותו שכדאי לו להשקיע עוד כמה דקות (או שניות) ולהמשיך לקרוא ולגלול לשאר הדף.
כותרת טובה מגדילה משמעותית את אחוזי ההמרה וההצלחה של הדף. כותרת גרועה היא גזר דין מוות ולא משנה איזה עיצוב מהמם הכנסתם לדף או כמה השקעתם בכל שאר התוכן למטה.
את הכותרת אני ממליצה להשאיר לסוף העבודה על הדף. אחרי שתסיימו את כל שאר החלקים יהיה לכם הרבה יותר קל לנסח את הכותרת המדויקת.
כותרת מעולה מכילה 3 אלמנטים: פילוח קהל היעד + תועלות השירות /  המוצר שלכם + הצעה קונקרטית וברורה.
כל עוד תשמרו על המבנה של שלושת האלמנטים האלה, הכותרת שלכם תהיה טובה.

מה עדיף להכניס לדף נחיתה: תמונה או סרטון?

2. תמונה / סרטון.

במקרה שבחרתם בתמונה – תבחרו אחת שתהיה קשורה להצעה שלכם. תבחרו בתמונה יפה, ברורה, איכותית, מושכת, שמתאימה לקהל היעד שלכם ומעבירה מסר רגשי רלוונטי.
אם אתם מקדמים הרצאה שלכם אני ממליצה להכניס תמונה שלכם מרצים בחדר. אם אתם מקדמים פגישה 1:1 אז תצרפו תמונה שלכם בקליניקה או במשרד עם לקוח אמיתי (או מתחזה).
אם אתם לא רואים קשר ברור ומידי בין ההצעה והכותרת שלכם לבין התמונה, כנראה שהתמונה לא מתאימה.

אני מזכירה לכם שכל אלמנט שנמצא בדף נימצא בו מסיבה טובה וחשובה. שום דבר לא מיותר כאן ולכן אם התמונה לא משרתת את המטרה של דף הנחיתה ועוזרת לגולש להבין במה מדובר, היא מיותרת ולא טובה.

אין לכם תמונה מקורית שלכם? לכו למאגרי תמונות, תיעזרו בצלם מקצועי, או אפילו בחברה טובה שיודעת לצלם. תמונה מתאימה עוזרת לגולש להתחבר אליכם ולהבין מה אתם מציעים לו. תמונה שלא קשורה סתם מבזבזת לגולש את הזמן ולא תורמת דבר להמשך מערכת היחסים אתכם.

מבלי להיכנס לדיון המעמיק על נושא הסרטונים, אני פשוט אכתוב שכמעט תמיד עדיף להכניס לדף נחיתה סרטון. סרטון מכיל הרבה יותר מידע, הוא מאפשר לגולש להכיר אותי, את הקול שלי, את אופן הדיבור שלי, ולהחליט אם אני באה לו טוב או לא. אם מתחשק לו לעבוד איתי או לא. ולדעתי זו כל המטרה של דף הנחיתה- לבדוק התאמה. וסרטון טוב עושה את זה בצורה אידיאלית.

אז אם בחרתם להתעלות על עצמכם והבנתם את החשיבות של הסרטון, תזכרו להכניס לסרטון כמה דברים חשובים:
הצגה עצמית, הסבר קצר על ההצעה שלכם, למי זה מתאים, והכי חשוב- למה כדאי לגולש להשאיר את הפרטים שלו בטופס (מה ייצא לו מזה).

כל חלק בדף הנחיתה, מטרתו לקדם את הגולש צעד נוסף לעבר המטרה הסופית – למלא את הטופס. ולכן חשוב לבדוק עבור כל אלמנט, האם הוא תורם להשגת המטרה או לא. אם הוא לא תורם בצורה ברורה תמחקו אותו. ותכניסו במקומו אלמנט מתאים יותר ורלוונטי יותר.

גם לטופס מגיעה כותרת שמניעה לפעולה

3. טופס.

כל מה שאנחנו עושים בדף הנחיתה מוביל לטופס. אם הגולש לא יראה את הטופס בשלב מוקדם בדף הנחיתה הוא לא יבין שאנחנו רוצים שהוא ימלא אותו. כשהעין שלנו רואה טופס, מיד המוח מבין שזו המטרה של הדף אליו הובילו אותי או הגעתי ביוזמתי. אחרת הגולש יכול לחשוב שאנחנו רוצים שהוא יקרא, יסתכל בתמונה או יצפה בסרטון. ולא, אנחנו רוצים שהוא ימלא את הטופס!

מבחינה עיצובית הטופס צריך להיות בולט. יותר מכל אלמנט אחר בדף.

הטופס כולל:
א. כותרת קצרה שמניעה את הגולש ונותנת לו סיבה למלא את הטופס

ב. את השדות הרלוונטיים ורק אותם. אם אתם רוצים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם אז תבקשו רק את המייל של הגולש. אם אתם מציעים פגישה ואתם מתכוונים לתאם אותה בטלפון, אז תבקשו שם וטלפון. בכל מקרה כדאי לבקש מייל על מנת שנוכל להמשיך להיות בקשר עם הגולש בעתיד.

ככל שמספר השדות בטופס גדל, כך צריך לגדול גם האמון שהגולש נותן בנו. ולפעמים זה פשוט מוקדם לבקש ממנו לבוא לפגוש את ההורים שלנו בדייט הראשון.

ג. כפתור שתפקידו לבצע את שליחת הפרטים בטופס. בכפתור הזה כדאי לרשום משפט קצר שיזכיר לו למה כדאי לו למלא את הטופס וכמה השלב הבא יכול לעזור לו.

בהרבה דפים הטופס נדחק למטה לסוף הדף וזו טעות חמורה. 70% מהגולשים בכלל לא גוללים להמשך הדף, ולכן תעשו הכול על מנת שכבר בשלב הראשון הגולש יראה את הטופס או חלק ממנו.

תנו לגולש סיבה להירשם בטופס

4. התועלות שיקבל הנרשם.

אם הכותרת שלכם הייתה מספיק מעניינת ואקטואלית לגולש, הוא ימשיך לגלול להמשך הדף. וכאן בעצם יש לכם הזדמנות לספר לו כל מה שמעניין אותו לגבי השירות או המוצר שלכם. עם דגש עליו. לא מה שמתחשק לכם לספר לו, אלא מה שאתם יודעים שחשוב לו לדעת על מנת לבחור אם לרכוש מכם או לא.

ספרו לו למה כדאי לו להירשם ולקבל מכם שירות, תתארו לו איך הוא ירגיש כשתתחילו לעבוד אתו. ואת כל זה תכתבו דרך העיניים שלו. מתוך היכרות מעמיקה וכנה עם הלקוחות שלכם שכבר עזרתם להם בעבר.

אם הוא יקרא וירגיש שאתם יודעים בול מה הוא צריך הוא ירצה להכיר אתכם ולשמוע עוד. אם הוא יבין שאתם סופר מקצועיים ומבינים איך אתם יכולים לעזור לו, הוא ייתן בכם אמון וירצה להמשיך בתהליך המכירה.

תזכרו שהוא לא מכיר אתכם וחובת ההוכחה היא עליכם. תחשבו טוב מה הוא צריך ואיך אתם יכולים לעזור לו.

מה הכי חשוב שהגולש יידע עליכם?

5. קצת עלייך + תמונה שלך.

ברוב העסקים הקטנים / בינוניים בעל העסק עומד בחזית העסק ומקושר אל העסק בצורה ישירה. וזה יתרון ענק! כי “אנשים קונים מאנשים” וזו הזדמנות שלכם להראות איזה אנשים מקסימים, חכמים, ובעיקר מקצועיים אתם.

ספרו בכמה מילים למה בחרתם להציע את ההצעה הזו בדף הנחיתה, למה בחרתם בעסק שלכם ומדוע כדאי לבחור דווקא בכם.

אל תכניסו את כל קורות החיים שלכם, זה לא מעניין את הגולש, בטח לא בשלב הראשוני. תכניסו רק את מה שאתם בטוחים שמעניין אותו ולרלוונטי לנושא של דף הנחיתה.

ולא לשכוח לצרף תמונה שלכם. תמונה ברורה, נעימה, מקצועית וישירה. כן, אם אין לכם עדיין תמונת פרופיל מעולה, לכו תשקיעו בזה תקציב. זה ממש לא יקר.

תנו ללקוחות שלכם לשווק אתכם

6 המלצות.

אני מאוד מאמינה בניסיון. אני תמיד אעדיף לשכור שירות ממישהו שיש לו ניסיון רב, וכך גם רוב האנשים בעולם. אז בדייט אינטרנטי ראשון כמו בדף נחיתה, הדרך הכי אפקטיבית להשוויץ בניסיון שלכם היא להוסיף המלצות מלקוחות מרוצים. תנו ללקוחות שלכם לשווק אתכם.

יש כל מיני דרגות של המלצות. ההמלצה הכי חלשה היא ציטוט קצרצר של לקוח אלמוני. ההמלצה הכי חזקה היא ציטוט מפורט עם כל הפרטים של הלקוח (שם, גיל, מקום מגורים, מקצוע ותמונה) ואם אפשר שההמלצה תהיה מוקלטת בסרטון אז הכי טוב.
המלצה חזקה יוצרת אמון ועוזרת לגולש להזדהות עם נותן ההמלצה ולרצות להפוך להיות הממליץ הבא.

אם העסק שלכם ממש חדש ועדיין אין לכם המלצות, אז כמובן שאין לכם אפשרות להכניס את החלק הזה, אבל חשוב שתבינו את החשיבות של המלצות ותעשו את הכל בשביל להשיג אותן. תתקשרו ללקוחות שלכם מהעבר, תבקשו מהם למלא שאלון קצר או שתבקשו מהם לענות על כמה שאלות בטלפון. על הדרך תוכלו ללמוד דברים חדשים על השירות והעסק שלכם. לשמוע את הלקוחות שלכם גם יעזור לכם להיכנס לראש שלהם ולהסתכל על העסק שלכם דרך העיניים שלהם.

ראיתי הרבה דפי נחיתה מוצלחים שכללו מרכיבים נוספים ואין באמת מתכון אחד מנצח לדף נחיתה מוצלח. התוכן בדף צריך להיות מותאם למטרה שלו ולהצעה שלו ובמיוחד לקהל היעד שלו. בפוסט הבא נדבר על קהל היעד שלנו שמשפיע גם על יצירת הדף וגם על השיווק שלו.

הנה כמה דוגמאות לדפי נחיתה שעשינו לאחרונה וממש מתחשק לי להשוויץ בהם.
(הדף נבנה בשיתוף פעולה על הלקוח ומותאם לצרכים של העסק ובעליו עם דגש על קהל היעד שנוחת בדף)

אחרי שהבנתם מהם המרכיבים החשובים שכדאי להכניס לדף הנחיתה שלכם, אתם יכולים להמשיך לשלב הבא ולהבין מיהו הגולש האידאלי שתרצו שיגיע לדף, ייקרא את הדף שלכם ויירשם בטופס.

יש לכם דף נחיתה ואתם רוצים לקבל ממני פידבק? אתם מוזמנים להכניס כאן בתגובות או לשלוח לי את הקישור ואשמח לחוות דעה. יש לכם שאלה לגבי התהליך של בניית דף הנחיתה שלכם? ספרו לי על הדרך שאתם עשיתם בדרך לדף נחיתה. אשמח לשמוע איפה חוויתם קושי, איפה נתקעתם ואיפה הרגשתם שהכי קל לכם.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?

דף נחיתה ממיר

הרשמה בטופס בדף הנחיתה המקצועי שלכם תהפוך גולש אנונימי ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות או במוצר שלכם.

אתר עסקי שיווקי

כשמישהו מקבל עליכם המלצה חמה, או מחפש את השירות / המוצר שלכם – בשני המקרים אתם רוצים שהוא יגיע לאתר שלכם.

אסטרטגיית שיווק

הרבה יותר קל ואפקטיבי לשווק את העסק שלך בעזרת תכנית אסטרטגית שעוזרת לקבל תוצאות טובות ומאפשרת למידה ושיפור תמידי.

אוטומציה שיווקית

כל פעולה שקשורה לשיווק / מכירות / ניהול העסק שאתם עושים יותר מפעם אחת והייתם רוצים לוותר עליו – זה המקום להכניס אוטומציה לעסק.
דילוג לתוכן