רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

7 תהליכי אוטומציה בשיווק הסדנה שלכם

מזל טוב, יש לכם סדנה חדשה ומרתקת. עכשיו נשאר לכם רק לשווק אותה, למלא ולמכור את כל המקומות, לתזכר את כל מי שנרשם, לחמם אותם לקראת הסדנה, לשלוח להם את כל החומרים לפני ואחרי, וכמובן לשמור איתם על קשר ביום שאחרי כדי שיהיו לקוחות מרוצים, ימשיכו לקנות מכם וימליצו עליכם.
עשרות משימות קטנות שגוזלות מכם שעות רבות, ורוב הפעולות האלה ידועות מראש וחוזרות על עצמן. אם אתם מעבירים סדנאות / הרצאות / קורסים, הפוסט הזה יעשה לכם חשק להכניס תהליכי אוטומציה לעסק שלכם.

למה לעשות את אותה פעולה שוב ושוב?

אוטומציה חוסכת לכם כאב ראש, זמן מבוזבז על פעולות חוזרות, מאפשרת לכם לשווק בצורה אפקטיבית ולהתנהל בצורה חכמה ויעילה.

בסדנה הראשונה שהעברתי

כל מי שהעביר סדנה או הרצאה זוכר את הפעם הראשונה. בסדנה הראשונה שלי התלהבתי מכל פעולה שהייתה קשורה אליה. התלהבתי מכל ליד שנכנס, השקעתי שעות ארוכות בשיחות מכירה עם לידים לא מתאימים, שלחתי באופן ידני מייל אישי  לכל נרשם וניהלתי בצורה ידנית את כל המשימות שסבבו לסדנה. זה שאב ממני כל כך הרבה אנרגיה וזמן שכשחשבתי על סדנה נוספת, התחלתי לחפש דרך לייעל את כל התנהלות השיווקית והתפעולית.

אוטומציה תעזור לכם לתת ללקוחות שלכם
שירות טוב יותר בהרבה פחות זמן ועבודה

גם במוצר חינמי שווה להשקיע אוטומציה

גם אם הסדנה שלכם היא ללא עלות, זה לא מוריד בכמות המשימות שלכם! בטח אם אתם מבינים את חשיבות מערכת היחסים עם הלידים שנרשמו לסדנה ועם אלה שלא נרשמו ויכולים להתאים בכיף למחזור הבא או לסדנה אחרת. לאורך הפוסט אספר איך אני שילבתי 7 תהליכי אוטומציה בסדנה שאני מעבירה בימים אלו. זו סדנה של 8 מפגשים שמתקיימת בבנימינה והיא מיועדת לבעלי עסקים שמשווקים ורוצים לשפר את התוצאות שלהם.

סביב הסדנה יש צ’ק ליסט ארוך של משימות שבחרתי לחלק ל-4 שלבים:

שלב 1: שיווק הסדנה

סינון הלידים:
הכנתם דף נחיתה מעולה, ופרסמתם אותו בצורה אורגנית ו/או ממומנת בערוצי השיווק המתאימים, ועכשיו מתחילים להירשם אנשים. מה עושים עם הלידים? במקרה שלי רציתי לסנן. רציתי להבטיח שכל מי שמגיע באמת מתאים לסדנה (מי שלא יתאים לא יפיק ממנה את מירב התועלת ולא יהפוך לשגריר מרוצה) ולכן ברגע שהם נרשמו בדף הנחיתה העברתי אותם לדף תודה ובדף תודה הטמעתי שאלון שבניתי בגוגל דוקס.

מטרת השאלון הייתה גם לסנן, גם לחמם וגם לעזור לי להכיר את באי הסדנה ולהתאים להם את התוכן בצורה אופטימלית. לכן היה לי מאוד חשוב לעקוב אחרי מי שמילא את השאלון.
תהליך אוטומציה 1: מהלך ששולח אליי מייל בכל פעם שמישהו ממלא את השאלון. ככה אני לא צריכה להיכנס לגוגל שיט ולבדוק מי מילא.

  • אני בחרתי להכין את השאלון בגוגל פורם, אבל יש מערכות מתקדמות יותר שמאפשרות לעשות מטעמים מטורפים בכל עולם השאלונים.

שילוב אוטומציה בעסק מפנה לכם זמן 

לפיתוח עסקי וצמיחה 

מעקב אחר הנרשמים
רציתי לדעת מי מילא את השאלון ומי לא, וכל זה במבט על ברמת הרשימה. רציתי לדעת בכל רגע כמה מהרשימה מילאו וכמה עדיין לא. בשלב הראשון אחרי שהוא נרשם הוא מתחיל בסטטוס של “לא מילא את השאלון”, ואחרי שהוא ממלא את השאלון הוא עובר לסטטוס “מילא את השאלון”. 
תהליך אוטומציה 2: ברגע שמישהו נרשם בדף נחיתה (שבניתי בוורדפרס וחיברתי באופן אוטומטי לסמוב) הוא נכנס לרשימת “מתעניינים בסדנה” במערכת הדיוור שלי. ואז אני מעדכנת את הסטטוס של אותו איש קשר לגבי השאלון בהתאם לשלב בו הוא נמצא.

ידעתי שמי שמילא את השאלון מראה על רצינות וזה מגביר את הסיכוי שהוא אכן יתחייב לתהליך של 8 מפגשים. ולכן ממש התעקשתי והתניתי את ההגעה לסדנה במילוי השאלון.


רדיפה אחרי מי שלא מילא את השאלון
היה לי מאוד חשוב שכל משתתף בסדנה ימלא את השאלון. פעולה זו מעידה על רצינות ומגבירה את הסיכוי שהוא אכן יתחייב לתהליך של 8 מפגשים. ולכן ממש התעקשתי והגדרתי את מילוי השאלון כתנאי הכרחי למי שרוצה להגיע לסדנה.
תהליך אוטומציה 3: מי שנרשם לסדנה ולא מילא את השאלון תוך 5 ימים, קיבל מייל תזכורת שעליו למלא את השאלון על מנת להבטיח הרשמה לסדנה. ומי שלא מילא את השאלון כעבור 5 ימים נוספים קיבל סמס שמזכיר לו לגשת למלא את השאלון. בכל פעם שמישהו מילא את השאלון, הסטטוס שלו במערכת התעדכן ל-“מילא את השאלון”.

שאלון זו דרך מעולה לסינון
לידים לא מתאימים

התמודדות עם מגבלת מספר הנרשמים הגבלתי את ההרשמה לסדנה ל- 40 בעלי עסקים, ולכן רציתי שאחרי שאני מגיעה ל- 40 בעלי עסקים שמילאו את השאלון, הנרשמים הבאים יקבלו הודעה שההרשמה מלאה והם נכנסים בשמחה לרשימת ההמתנה למחזור הבא. תהליך אוטומציה 4: ברגע שמספר ממלאי השאלון בגוגל שיט הגיע ל-40, מי שנרשם בדף הנחיתה קיבל מייל ממערכת הדיוור שמעדכן אותו.

 

שלב 2: התשלום

מעקב אחר תשלום ועדכון סטטוס תשלום במידה והסדנה שלכם היא בתשלום, ניתן לחבר את התשלום לשאר תהליך השיווק / המכירה. לאחר שהם נרשמים בדף הנחיתה של הסדנה, הם מועברים לשאלון, ולאחר מילוי השאלון הם מועברים לדף תשלום של מערכת הסליקה שלכם. תהליך אוטומציה 5: לאחר ביצוע הסליקה, איש הקשר מעודכן במערכת ה- CRM שלכם. במקרה שלי אני מעדכנת בתוך סמוב את הסטטוס של השדה ל-“ביצע תשלום לסדנה”. כל מי שהצטרף לרשימת “נרשמו לסדנה” ולא שילם, מקבל מייל עם בקשת תשלום.

 שלב 3: וידוא הגעה וכל הפרטים הטכניים

תזכורת לקראת המפגש
אחרי שעמלתי כל כך קשה לשווק את ההרשמה בואו נוודא שאנשים אשכרה זוכרים ומגיעים למקום הנכון. 

תהליך אוטומציה 6: תזמנתי מייל אוטומטי שיישלח אליהם יומיים לפני תחילת הסדנה, שמזכיר להם איפה ומתי נפגשים, מה צריך להביא, מה צריך להכין, וגם זרקתי להם על הדרך שיש רשימת המתנה אז בבקשה לאשר הגעה! רשמתי להם במייל כמה שאלות מנחות שיעזור להם להגיע מוכנים ומפוקסים למפגש.

הדבר הכי מבאס זה לגלות שביום הסדנה הגיעו חצי מהאנשים שנרשמו

שלב 4: ביום שאחרי

אסטרטגיית תוכן פרסונלית

יש לנו עכשיו 3 רשימות: הגיעו לסדנה, התעניינו ולא נרשמו, רשימת המתנה. כל רשימה מכילה אנשים שנמצאים בשלב אחר במסע הלקוח שלכם ולכן לכל רשימה אתם יכולים בקלות לשלוח סדרת מסרים מותאמת אישית. וכאן עסקים רבים נופלים! אספתם כבר את הדאטה הזה, אז למה לא להשתמש בו?

תהליך אוטומציה 7: לאלו שהגיעו לסדנה נתזמן סדרת מיילים למעקב אחרי ההתקדמות שלהם, לאלו שלא נרשמו נשלח סדרת מסרים שמטפלים בהתנגדויות, ולאלו שנמצאים ברשימת המתנה נשלח תכנים רלוונטים ועל מועד המחזור הבא. זה יעזור לנו להשיג בקלות נרשים למחזור הבא, עוד לפני שנתחיל בשיווק מחדש של הסדנה. תמיד עדיף לשווק מתחת לפנס לפני שמריצים קמפיין לקהל חדש

הלקוח הכי טוב שלכם זה הלקוח הקיים

לסיכום

כשאתם בוחרים להעביר סדנה / קורס / הרצאה, יש לכם מספיק דברים חשובים לעשות. תנו לאוטומציה לעשות בשבילכם את כל המשימות שאתם לא רוצים לבזבז עליהם את הזמן והאנרגיה שלכם. אוטומציה תעזור לכם לגלות עולם שלם של יעילות וחשיבה אסטרטגית מדהימה שיכולה להקפיץ לכם את העסק רגע לפני שאתם שוקלים להעסיק עוד עובד או להשקיע עוד שעות עבודה.
אותי באופן אישי עולם האוטומציה מאוד מרגש כי הוא משלב בתוכו 3 דברים שאני אוהבת: יעילות, חוכמה ויצירתיות. 

אם מתחשק לכם להתייעץ איתי ולבדוק האם גם אתם יכולים להנות מתהליכי אוטומציה בעסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלי ונתאם לנו שיחת ייעוץ קצרה.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

4 תגובות

    1. נהדר. תודה. אני מעבירה הלאה.
      אולי כדאי להפנות גם להדרכות שמסבירות איך עושים טכנית את האוטומטית. אני מניחה שאצל חלק מהקוראים כל הטוב הזה עלול ליפול על הרקע הזה במעבר ליישום

      1. תודה על הפידבק טל.
        הדרכות טכניות יכולות להלחיץ, לשעמם ולהוביל להתקפי חרדה 🙂
        אני מאמינה שקודם חשוב להבין מה ניתן לעשות עם אוטומציה, איך היא יכולה לשפר לנו את החיים ואת העסק, ורק אז לגשת לצד הטכני.
        אני מאוד אוהבת לעשות הדרכות טכניות! אני לגמרי אשקול את זה. מה היה מעניין אותך ללמוד בהדרכה כזו? מה תפס אותך במיוחד בפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?

דף נחיתה ממיר

הרשמה בטופס בדף הנחיתה המקצועי שלכם תהפוך גולש אנונימי ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות או במוצר שלכם.

אתר עסקי שיווקי

כשמישהו מקבל עליכם המלצה חמה, או מחפש את השירות / המוצר שלכם – בשני המקרים אתם רוצים שהוא יגיע לאתר שלכם.

אסטרטגיית שיווק

הרבה יותר קל ואפקטיבי לשווק את העסק שלך בעזרת תכנית אסטרטגית שעוזרת לקבל תוצאות טובות ומאפשרת למידה ושיפור תמידי.

אוטומציה שיווקית

כל פעולה שקשורה לשיווק / מכירות / ניהול העסק שאתם עושים יותר מפעם אחת והייתם רוצים לוותר עליו – זה המקום להכניס אוטומציה לעסק.
דילוג לתוכן