רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

מהלך שיווקי שלם ב- 6 שלבים

בניגוד לרוב היצורים בטבע, מהלך שיווקי יכול להגיע לעולם בכל מיני דרכים. ובכל זאת יש משהו אחד משותף לכל מהלך שיווקי מוצלח: מאחוריו עומדת, או יותר נכון מלפניו, מטרה שיווקית ברורה. אחרי שהבנו מה המטרה השיווקית שאנחנו רוצים להשיג (ולהרוויח עוד 10,000 שח בחודש זו לא מטרה שיווקית), ניגש לתכנן את אסטרטגית המהלך ונבנה אותו בהתאם.

בפוסט אכניס אתכם אל מאחורי הקלעים של מהלך השיווק האחרון שעשיתי בעסק שלי. אתם מוזמנים לשכפל בכיף, אבל לא לשכוח לעשות את ההתאמות הדרושות לעסק שלכם.

תכנון מהלך שיווקי דומה לתכנון חופשה משפחתית

מה זה בכלל מהלך שיווקי

זוכרים את הטיול המשפחתי בקיץ האחרון? כמה שעות, אנרגיה ותקציב השקעתם בו? הגדרתם לעצמכם את מטרת הטיול, בחרתם יעד ותאריכים, החלטתם באיזה מלונות תשנו, לאילו אטרקציות תגיעו, רשימה של כל הדברים החשובים שצריך לארוז, וכמובן מי מצטרף אליכם.
אותו הדבר לגבי השיווק של העסק שלכם. אם תתכננו אותו ותדעו לאן אתם רוצים להגיע, מה התקציב שלכם, איזה נכסים דיגיטליים דרושים לכם, איפה אתם הולכים לפרסם, מה תכתבו ואיזו תמונה תצרפו, יש סיכוי גבוה שהשיווק שלכם יצליח להביא אליכם את הלקוחות הטובים לכם.

מהלך שיווקי כולל את כל ההחלטות והתכנונים אלה, והוא נבנה בהתאם לאסטרטגית השיווק שנכונה היום לעסק שלכם

הגיע הזמן לצלול ולהבין איך נולד המהלך השיווקי שלי שלב אחר שלב:

שלב 1: מה המטרה של המהלך

בחודשים האחרונים הכנסתי שירות חדש לעסק, אוטומציה עסקית לשיווק העסק. רציתי לצעוק שכולם ישמעו וידעו מה חדש בעסק שלי. רציתי שכל מי שמכיר אותי, כל מי שקורא את המיילים ברשימת התפוצה שלי, כל מי שעוקב אחרי ברשתות יידע שיש לי שירות חדש שממש בא לי לקדם אותו. חיפשתי לקוחות שצריכים את השירות הזה וידעתי שבין כל בעלי העסקים שאני מכירה בטוח יש כאלה שישמחו לקבל ייעוץ ושירות בתחום האוטומציה.
המטרה שלי הייתה גם לקבל חשיפה וגם להוביל לשיחה עם לקוחות פוטנציאלים לשירות החדש שלי.

שלב 2: יצירת תוכן

על מה כדאי לי לכתוב? רציתי לייצר תוכן איכותי עם ערך רלוונטי, וגיליתי שלי הכי קל לכתוב פוסט בבלוג שלי שנותן סקירה מפורטת אבל ברורה על הנושא. הדרך הכי קלה היא לספר על משהו שאני יישמתי בעסק שלי. ככה אני גם כותבת על משהו שיש לי בו ניסיון, וגם אני מראה לקהל היעד שלי שאני walk the talk 🙂

התיישבתי לכתוב את הפוסט בבלוג (7 תהליכי אוטומציה בשיווק הסדנה שלכם). כן, השקעתי כמה שעות טובות בכתיבה, בעיצוב של הפוסט, ואז העליתי אותו לאתר.
עכשיו יש לי תוכן איכותי עם המון ערך רלוונטי לבעלי עסקים שמשווקים סדנאות והרצאות וקורסים. השלב הבא הוא להפיץ אותו ולגרום לאנשים להיכנס ולקרוא.

תוכן איכותי ישמש אתכם הרבה מעבר למהלך השיווקי הנוכחי

שלב 3: פוסט בדף העסקי

כשמישהו ממליץ עליי בפייסבוק, התחנה הראשונה שהוא יגיע היא (ככל הנראה) הדף העסקי שלי בפייסבוק, ולכן בחרתי להעלות בדף פוסט באותו נושא של אוטומציה שיווקית.
כולנו כבר יודעים שבלי תקציב פרסום, החשיפה שיקבל הפוסט בדף העסקי נמוך עד אפסי (בטח אם הוא כולל לינק חיצוני). בשלב זה לא רציתי להשקיע בפרסום ממומן של הפוסט ולכן חיפשתי דרך אורגנית לקדם את הפוסט בדף העסקי.

* תמיד אפשר בהמשך לקדם את הפוסט בצורה ממומנת לקבל עוד חשיפה ומעורבות.

שלב 4: בנייה וחיבור הפוסט לבוט

הפוסט שכתבתי בבלוג מספר על תהליכי אוטומציה שהכנסתי לעסק שלי, ואחד הכלים הכי שכיחים ומוכרים באוטומציה שיווקית הוא השימוש בבוטים. אז החלטתי לנצל את המהלך ולשלב בתוכו גם בוט פשוט. במקום שאני אכניס את הקישור לפוסט בפייסבוק, אבקש מהגולשים להגיב לפוסט וכל מי שיגיב יקבל דרך המסנג’ר בעזרת הבוט, את הקישור למאמר. אחרי ששלחתי להם את הקישור דרך הבוט, הצעתי להם לקבל ממני שיחת ייעוץ ללא עלות בנוגע לאוטומציה בעסק שלהם.
השימוש בבוט מאפשר לי לייצר מעורבות גבוהה יותר, לתת לגולשים טעימה מחווית האוטומציה השיווקית, ועל הדרך אני מוסיפה עוד אנשים לרשימת התפוצה שלי בבוט.

בעזרת הבוט אפשר לבנות רשימת תפוצה ולשלוח להם מסרים

שלב 5: פרסום בקבוצה פעילה

אני לא חובבת גדולה של פרסום בקבוצות. למעשה אני מפרסמת את עצמי ב-2 קבוצות בלבד שבהן אני גם מאוד פעילה וגם יודעת בוודאות שקהל היעד שלי נמצא בהן. ולכן בחרתי לפרסם את התוכן שלי באחת הקבוצות הללו. ביום שמותר לפרסם בקבוצה כתבתי פוסט חדש. נכון שאני רוצה לקדם את אותו תוכן, אבל השקעתי עוד כמה דקות של מחשבה והתכוונות וניסחתי כמה שורות שמותאמות לחברות ואופי הקבוצה. כתבתי בצורה אישית וישירה וסיפרתי איך התוכן יכול לעזור להם. ביקשתי מהם להגיב בפוסט וכל מי שהגיב קיבל ממני תגובה ובתוכה קישור לפוסט המקורי בדף העסקי.

כך גם הגדלתי את החשיפה של הפוסט בקבוצה (בזכות התגובות הרבות), וגם הגדלתי את החשיפה של הפוסט בדף העסקי (אליו בעצם שלחתי את כל מי שהגיב בקבוצה).

תתאימו את המסר לאופי ולחברי הקבוצה

שלב 6: שליחת מייל לרשימת תפוצה

אחרי שיצרתי תוכן איכותי בבלוג שלי, והבנתי שהוא מעניין ורלוונטי להרבה בעלי עסקים, החלטתי להמשיך להפיץ אותו בערוץ שיווק נוסף – רשימת התפוצה שלי. יש לי ברשימה מעל 2,000 בעלי עסקים ובטוח חלק מהם משווקים סדנאות וקורסים. הוצאתי מייל (דרך מערכת הדיוור) לכל התפוצה שלי וסיפרתי על השירות החדש וכמובן הפניתי אותם למאמר באתר לי. שיווק בעזרת רשימת התפוצה עוזר לי לשמור על מערכת יחסים עם קהל היעד שלי, לעדכן אותם בשירותים החדשים שלי, לתת להם ערך ולעזור להם לקדם ולשווק את העסק שלהם.

* יכולתי גם להפנות אותם לפוסט בדף העסקי, אבל זה מסרבל את התהליך עבורם ואני רוצה לעשות להם חיים קלים 🙂

רשימת תפוצה זה ערוץ מעולה לתת ערך לקהל היעד

תוצאות המהלך השיווקי:

  1. הפוסט בקבוצה שהעליתי קיבל 84 תגובות (עד עכשיו 🙂
  2. הפוסט בדף העסקי קיבל 64 תגובות.
  3. בבוט נוספו לי 67 אנשים חדשים לרשימת התפוצה במסנג’ר
  4. קיבלתי 6 פניות לשיחת ייעוץ וקבעתי עם 4 מתוכם פגישה

כשאנחנו נמצאים במוד של עשייה, רק דברים טובים קורים! זה ממלא אותנו באנרגיות חיוביות וגורם לכל מי שנמצא בסביבתנו להיחשף לתכנים שלנו ולהכיר את העסק שלנו, ואת הייחודיות שיש לכל עסק ובעל עסק. נכון, כשמהלך שיווקי לא מצליח זה מבאס, אבל אם תצליחו להתעלות ולהצליח ללמוד ממנו, תרגישו שאתם מתקדמים ועולים עוד שלב בשיווק העסק שלכם.

על כל מהלך שיווקי שמצליח יש לפחות אחד שנכשל

החלק הכי חשוב!

עכשיו בואו נחזור לשלב 1, האם הצלחתי להשיג את המטרה של המהלך? אני מזכירה לכם שמדובר כאן במהלך שיווקי שמטרתו הייתה לקבל חשיפה וגם לקבל לידים חמים מלקוחות שבשלים ורוצים עכשיו לשמוע על השירות שלי.
תחשבו על כל האנשים שקראו את הפוסט שלי בבלוג, הכירו את השירות החדש שלי, הכירו אותי דרך המאמר, ולמדו מה אוטומציה יכולה לעשות לעסק שלהם. וכל זה ללא שום תקציב פרסום. 
נכון, הושקעו במהלך שעות של חשיבה, תכנון, כתיבה, עיצוב, פרסום, מענה לתגובות, תכנון הבוט, כתיבת המייל. ואני שמחה וגאה לספר שזה היה מהלך ממש מוצלח!

לא כל מהלך שאני מוציאה לאור מצליח. אבל מכל מהלך אני לומדת ומשתפרת. 

אם תבנו מהלכי שיווק חכמים שיש מאחוריהם אסטרטגיה שמנחה אתכם, נתינה אמיתית של ערוך רלוונטי וניצול הכלים השיווקיים שעומדים לרשותנו, תוכלו לקבל תוצאות טובות.

והכי חשוב לא לשכוח לבדוק את התוצאות, ללמוד מהם, ולהשתפר לפעם הבאה.


רוצים לחשוב ביחד איתי על המהלך השיווקי הבא שלכם? מוזמנים להשאיר את הפרטים כאן בטופס ונתאם לנו שיחת ייעוץ קצרה ללא עלות.

אשמח ללמוד מכם ולשמוע על מהלכי שיווק שעבדו לכם! 

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?

דף נחיתה ממיר

הרשמה בטופס בדף הנחיתה המקצועי שלכם תהפוך גולש אנונימי ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות או במוצר שלכם.

אתר עסקי שיווקי

כשמישהו מקבל עליכם המלצה חמה, או מחפש את השירות / המוצר שלכם – בשני המקרים אתם רוצים שהוא יגיע לאתר שלכם.

אסטרטגיית שיווק

הרבה יותר קל ואפקטיבי לשווק את העסק שלך בעזרת תכנית אסטרטגית שעוזרת לקבל תוצאות טובות ומאפשרת למידה ושיפור תמידי.

אוטומציה שיווקית

כל פעולה שקשורה לשיווק / מכירות / ניהול העסק שאתם עושים יותר מפעם אחת והייתם רוצים לוותר עליו – זה המקום להכניס אוטומציה לעסק.
דילוג לתוכן