רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

שיווק העסק בעזרת הרצאה

הרצאה יכולה להיות מוצר או שירות בעסק שלכם, אבל בהרבה מקרים היא יכולה לשמש גם בערוץ שיווק אפקטיבי, מהיר, יעיל ומהנה.
היום אספר לכם על מה שעבר עליי בחודשיים האחרונים מהרגע שהחלטתי לפתח הרצאה חדשה ועד שפגשתי את 8 הלקוחות החדשים שסגרו איתי עסקה באותו יום של ההרצאה. אני אוהבת לעמוד על במה, את זה גילית בגיל 6, אבל לא חשבתי שזה הולך להיות ערוץ השיווקי הכי מוצלח בעסק שלי בגיל 41. 

לא כל אחד חייב לעמוד על במה ולהרצות

זה לא מתאים לכל אחד

אם אתם לא אוהבים לעמוד על במה, אם אתם לא טובים בזה, אם זה לא ממש מדליק אתכם ועושה לכם חשק לעוד, אז כנראה שהפוסט הזה לא בשבילכם. וזה בסדר גמור! יש עוד עשרות ערוצי שיווק לקידום העסק שלכם ואתם ממש לא חייבים להרצות מול קהל בשביל להשיג לקוחות חדשים.
אתם יכולים “להכריח” את עצמכם לכתוב פוסט בדף העסקי שלכם, אבל אף אחד לא יכול לגרום לכם לעלות על במה ולדבר בלי שתרצו בכך. שום פעילות שיווקית שאתם עושים רק בגלל שאתם חייבים, לא תביא לכם תוצאות טובות.

תגידו כן! מקסימום תצליחו

כשמבינים את הפוטנציאל

בכל פעם שמציעים לי או מזמינים אותי להרצות, אני תמיד אומרת כן, אפילו אם אין לי הרצאה מוכנה ומגובשת. כי אני ממש ממש אוהבת את זה! אם מציעים לכם להעביר הרצאה (לא משנה באיזה אורך), אם מזמינים אתכם לקחת חלק מפאנל או מרשימת מרצים, אם מציעים לכם חשיפה לקהל היעד שלכם, תגידו כן!
בכל פעם שהציעו לי אמרתי כן, ובכל פעם זה הוביל אותי לדרך חדשה ומרגשת שהביאה לי לקוחות חדשים.
ברגע שתנעצו את התאריך ביומן, תתפלאו לגלות איך כל הדברים מסתדרים כמו קוביות טטריס. אם תרצו להכין הרצאה מעולה, תרצו לשווק את ההרצאה בצורה טובה ולמנף אות מבחינה עסקית, הפוסט הזה יעזור לכם לעשות את זה בצורה אפקטיבית ומדויקת.

תבדקו שזה שווה את ההשקעה

מה לבדוק שנייה לפני שאתם אומרים כן

לפני חודשיים פנו אליי מטעם המתנ”ס בבנימינה והציעו לי להשתתף בכנס לנשות עסקים תחת חודש אירועים ליום האישה.
לפני שאמרתי כן שאלתי את עצמי:

1. מי קהל היעד שהולך להגיע לכנס?

המתנ”ס והמועצה תכננו להזמין לכנס נשים שיש להם עסק, שגרות כאן באזור המגורים שלי, שרוצות ללמוד ולפשר את שיווק העסק שלי.
זה בול קהל היעד שלי! אני מאוד אוהבת לעבוד עם בעלות עסקים כאן באזור וזה בדיוק הקהל שאני רוצה להגיע אליו. גם בפרסומים הממומנים שאני עושה בפייסבוק, בהרבה מקרים אני פונה לקהל הזה בדיוק.
מבחינת קהל היעד – זה הקהל הכי מדויק שיכולתי לבקש!
במידה וזו הרצאה שהוזמנתם להעביר, תבדקו שהקהל שהולך להיות מוזמן, זה באמת קהל היעד שלכם ולא אנשים שלא באמת יכולים להפוך להיות לקוחות בעתיד.

תתאימו את אופי ההרצאה לגודל הקהל

2. כמה אנשים הולכים להגיע לכנס?

הרצאה טובה דורשת הרבה מאוד מחשבה, אנרגיה, זמן וכסף, ולכן חשוב  שהחשיפה תהיה גבוהה. כששאלתי כמה אנשים הולכים להגיע לכנס, הבנתי שהמטרה היא למלא אולם של 50-60 אנשים. וזה מספר מעולה מבחינתי. לי זה התאים בול.
יש כאלה שאוהבים קבוצה קטנה ואינטימית, ויש כאלה שאולם ענקי עם מאות אנשים מאפשר להם להיות במיטבם. אני אוהבת גם וגם, ומבחינתי כמה עשרות זה בהחלט מספר טוב. הוא מאפשר היכרות אישית עם חלק מהנוכחים ועדיין מאפשר ליהנות מכוחה של קבוצה. ההרצאה שלכם צריכה להיות מותאמת למספר האנשים שהולכים להגיע. גודל הקהל אמרו להשפיע על אופי ההרצאה, על רמת המעורבות של הקהל (באולם גדול קשה לאפשר שאילת שאלות והשתתפות פעילה של הקהל), ועל סוג החוויה שתספקו לקהל. ככל שתדעו יותר פרטים על אופי הנוכחים והכמות שלהם, כך תוכלו להתאים את ההרצאה שלכם לקהל בצורה אופטימלית.

כנס משותף עם מרצים נוספים
מגוון את הקהל ויוצר חשיפה גדולה יותר

3. מי עוד הולך להשתתף בכנס הזה?

במקרה של כנס (ולא רק הרצאה אחת בודדת שלכם), שאר המרצים בכנס משפיעים מאוד על הצלחתו. הם משפיעים על מי שיגיע, על התוכן של הכנס, על מה הולך לקרות בכנס ואיך תהיה החוויה של הנוכחים, וגם על ההרצאה שלי. המטרה שלכם היא לקחת חלק בכנס מעולה! בכנס שנותן המון ערך רלוונטי לקהל היעד שלכם. אם ההרצאות האחרות יהיו לא מקצועיות ומשעממות, זה ישפיע בצורה ישירה וכואבת על ההרצאה שלכם ועל תוצאות השיווק לכם.
במקרה הספציפי שאני מספרת לכם עלי היום, יחד איתי לקחו חלק בכנס 2 נשים בעלות העסק “פיזיקה משפחתית” את שתיהן הכרתי כמה חודשים קודם וביחד תכננו את הכנס ואת ההרצאות. הכרתי את רמת המקצועיות שלהם ואת הערך שהם יתנו לקהל היעד שלנו, ולכן שמחתי להשתתף איתן בכנס.
כשאתם מחפשים מקומות להרצות בהם, תבקשו מקומות עם רף גבוה, שמזמינים מרצים מעולים שנותנים המון ערך. כי שם אתם רוצים למקם את עצמכם מבחינה מקצועית.

תחשבו בגדול! הרצאה מעולה היא רב פעמית

4. האם זו הרצאה רב פעמית

הרצאה טובה נותנת לקהל היעד שלכם ערך רב ומקדמת אותו לעבר המטרה שלו. וזה אומר שהיא יכולה לעזור להרבה אנשים במקומות שונים. אם תשקיעו ותבנו הרצאה מעולה, תוכלו לחזור ולהשתמש בה כערוץ שיווק לעסק שלכם שוב ושוב. תחשבו על זה כאל השקעה לטווח ארוך ולא אל אירוע חד פעמי.

אחרי שעברתם על כל השאלות ובדקתם את השטח, הגיע הזמן להחליט על מה הולכת להיות ההרצאה שלכם.

על מה אני אדבר בהרצאה?

איך לבחור את תוכן ההרצאה?

אל תדברו על עצמכם. לכל בעל עסק יש המון נושאים שהוא יכול לדבר עליהם. תכלס רוב בעלי העסקים אוהבים מאוד לדבר על העסק שלהם, על השירותים שלהם, על ההצלחות שלהם, ועל ההתפתחות העסקית שלהם. ההרצאה טובה לא מדברת עליכם כבעלי עסק או על ההצלחות שלכם, אלא היא מדברת על הקהל שלכם. אם המטרה שלכם היא לקדם את העסק שלכם, כנראה שזו לא הולכת להיות הרצאה חושפנית ואישית, ולכן היא לא אמורה לעסוק בכם! אתם לא ממש מעניינים אותם, וככל שתבינו את זה מהר יותר, כך יהיה לכם קל יותר להתחיל להכין הרצאה מדהימה.

תיכנסו לרגע לראש של הקהל שלכם, מה מעניין אותו באמת?

מה ההרצאה שלכם תעשה להם?

כולנו יצורים שמרוכזים בעצמם, ולכן חשוב לזכור שכל האנשים שמגיעים להרצאה שלכם, מגיעים בשביל לשמוע על עצמם. אם תצליחו לתת לו את ההרגשה שההרצאה הזו עוסקת בו, הוא יקשיב לכם, ייתן בכם אמון, וירצה לעבוד אתכם (בטיימינג הנכון בשבילו).

על מנת לוודא שאתם בכיוון, הנה כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם להתמקד בקהל היעד ולבנות עבורו הרצאה מעולה:

  • מה הולך להשתנות אצלם בעקבות ההרצאה שלכם
  • מה הם הולכים ללמוד בהרצאה
  • האם הם הולכים להתרגש? להתפתח
  • מה מעניין את הקהל שלכם
  • מה קהל היעד שלכם רוצה להשיג
  • איך הוא רוצה להרגיש
  • מה החששות של קהל היעד
  • מה עוצר אותו, מה מפריע לו
  • מה הוא מחפש
  • איך אתם יכולים לפתור לו את הבעיה

אם אתם לא בטוחים שיש לכם הרצאה מעולה, אני ממליצה לכם לקרוא את הפוסט הקודם: “איך בונים הרצאה מעולה?

תחדשו. בשבילכם ובשביל הקהל שלכם.

טיפ למתקדמים:

מי שכבר עמד על במה בהקשר עסקי יודע כמה כח ועוצמה יש במעמד הזה. גם אם ההרצאה שלכם הייתה מעולה, תזכרו שתמיד כדאי להמשיך להתפתח ולהתחדש עבור הקהל והלקוחות שלכם, וגם עבור עצמכם. זו ההזדמנות שלכם להראות את הכי best שלכם, אל תתפשרו על הרצאה לא מעודכנת או מיושנת.

למרות שהיו לי כבר 3 הרצאות מוכנות, שהיו יכולות להתאים בקלות לאופי הכנס שהוזמנתי אליו, החלטתי לנצל את ההזדמנות ולפתח הרצאה חדשה. הרגשתי שבחודשים האחרונים עשיתי קפיצה בעסק מכל מיני בחינות ורציתי שההרצאה שלי תשקף את המקום החדש שבו אני נמצאת היום.

ההתלהבות שלכם תמגנט לקוחות מעולים

כשאתם עומדים על במה ומדברים על משהו שמרגש אתכם, זה מקל על הקהל להתחבר עליכם ולרצות לעבוד אתכם. זה ממש לא חייב להיות נושא חדש, אבל מאוד כדאי שזה יהיה משהו שמדליק אתכם. ככל שההרצאה שלכם תהיה יותר טובה, רלוונטית ומקצועית, כך התוצאות העסקיות שיגיעו בעקבותיה יהיו טובות יותר.

איך ממלאים הרצאה?

יש הרצאות שמזמינים אותי ואז השיווק כביכול “לא עליי”, ויש פעמים שאני בוחרת להפיק את ההרצאה ואז אני זו שצריכה להזמין ולמלא את הרצאה. אני יודעת שזו אחת השאלות הכי גדולות בכל הקשור לשיווק בעזרת הרצאות, ולכן בחרתי להקדיש לזה פוסט בפני עצמו: 5 ערוצי שיווק להרצאה שלכם, אני בטוחה שזה יעשה לכם סדר.

לסיכום:
ההרצאה שלכם אמורה לתת לקהל היעד שלכם ערך ולקדם אותו צעד אחד או שניים לעבר היעד שלו.
תלמדו אותם, תרגשו אותם, תחדשו להם. תתנו להם הצצה לדרך שלכם לשנות את העולם שלהם. כך תצליחו לכבוש אותם ולקרב אותם אליכם מבחינה אישית ומקצועית.

אני מאוד אוהבת את ערוץ השיווק הזה, ואני משקיעה הרבה זמן, אנרגיה ותקציב בבנייה של הרצאות מעולות. אם גם אתם משווקים בעזרת הרצאות, אשמח אם תשתפו אותנו בהצלחות שלכם ותיתנו לנו טיפים איך לשווק בעזרת הרצאה.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?

דף נחיתה ממיר

הרשמה בטופס בדף הנחיתה המקצועי שלכם תהפוך גולש אנונימי ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות או במוצר שלכם.

אתר עסקי שיווקי

כשמישהו מקבל עליכם המלצה חמה, או מחפש את השירות / המוצר שלכם – בשני המקרים אתם רוצים שהוא יגיע לאתר שלכם.

אסטרטגיית שיווק

הרבה יותר קל ואפקטיבי לשווק את העסק שלך בעזרת תכנית אסטרטגית שעוזרת לקבל תוצאות טובות ומאפשרת למידה ושיפור תמידי.

אוטומציה לעסקים

כל פעולה שקשורה לשיווק / מכירות / ניהול העסק שאתם עושים יותר מפעם אחת והייתם רוצים לוותר עליו – זה המקום להכניס אוטומציה לעסק.
דילוג לתוכן