רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

מהי החוכמה הכי דומיננטית אצלך?

“זה שכן יודע לשאול”. זה לגמרי הבן אהוב עליי בהגדה. אני כל כך אוהבת לשאול שאלות. את עצמי, את החברים שלי, את הילדים שלי, ואת הלקוחות שלי. אני מאמינה שאין שאלה טיפשית. הרצון להתפתח ולגלות כלים חדשים שיעזרו לבעלי עסקים לשווק את העסק שלהם, הביא אותי להבחנה חדשה: ההפרדה בין 4 סוגי חוכמות. ברגע שתדעו איזו חוכמה הכי חזקה אצלכם, תלמדו להכיר את הכישורים הטבעיים שלכם, ותגלו לכם מהי הדרך הכי קלה עבורכם לשווק את העסק שלכם.

איך הכי קל לכם לשווק את העסק שלכם?

ההיכרות האישית עם בעל העסק, משפיעה על תוכנית השיווק

כשאני נפגשת עם בעל עסק בפעם הראשונה, אני שואלת אותו סדרה של שאלות. חשוב לי להכיר את בשלות העסק שלו, מי הלקוחות שהוא אוהב לעבוד איתם, מה הוא עשה עד היום בשביל לשווק ולפרסם את העסק שלו, וכמובן מה סל השירותים והמוצרים שלו.
כל השאלות האלה מציירות קלסתרון ייחודי של אדם שלם שעומד מולי. אדם עם כישורים, תכונות אופי, חוזקות בתחומים שונים ודרך חשיבה ייחודית לו. ככל שאני אבין ואכיר את מי שיושב איתי, כך אוכל לעזור ולהנחות אותו בבחירת ערוצי השיווק שמתאימים לו. רק אחרי שאני מכירה את בעל העסק, אני יכולה לבחור איך לבנות את תכנית השיווק המתאימה לו וליעדים שלו.

ניסיתם פעם לשחזר מהלך שיווקי של מישהו אחר?

איך בעלי עסקים בוחרים ערוץ שיווק

יש עשרות ערוצי שיווק, אז איך אתם בוחרים באיזה ערוץ שיווק שכדאי להשקיע דווקא בו את האנרגיה, זמן והתקציב שלכם? הרבה (מדיי) עסקים בוחרים את ערוץ השיווק על פי תחושת בטן או בעקבות המלצה (חובבנית) של חברה או שכן. חלקם מנסים לשחזר מהלך שהצליח למישהו אחר, ויש תמיד את אלו שמתעקשים להמשיך לעשות את אותו פעולת שיווק, אפילו שהיא לא באמת מביאה להם תוצאות טובות.
כשיוצאים לדרך עם מהלך שיווקי בלי חשיבה אסטרטגית מובנית, לרוב התוצאות יהיו הרבה פחות מוצלחות ממה שאפשר להשיג בעזרת במהלך שיווקי מתוכנן ומחושב.

שנייה לפני שאתם מתחילים לשווק, כדאי להתאים את פעולת השיווק ל:

  1. יעד השיווקי.
  2. בהצעה / בשירות / במוצר שלכם
  3. בסביבה העסקית ובקהל היעד
  4. בתקציב
  5. בשלב ההתפתחותי של העסק
  6. באופי בעל העסק

מה מיוחד בכם? מה אתם אוהבים
לעשות? במה אתם הכי טובים?

מה מבדל את סעיף 6 משאר הסעיפים מעליו?

כל חמשת הסעיפים למעלה הם גורמים שתלויים בעסק שלכם. הם גורמים חיצוניים שלא מערבים את הייחודיות של בעל העסק. שלא תבינו אותי לא נכון! זה לא אומר שהם פחות מעניינים או חשובים, הם חשובים מאוד! אבל כשאנחנו מבדילים בין יועץ אחד לשני, שפועלים באותו תחום, באותה סביבה עסקית ופונים לאותו קהל יעד, עדיין יהיה משהו ענקי אחד שמבדיל ביניהם: האישיות והאופי של בעל העסק. ובזה אנחנו ברוב המקרים שוכחים להשתמש כשזה מגיע לעסק שלנו.

מה הקשר בין האופי של בעל העסק לשיווק העסק?

יש לכם חברה שכל פוסט שהיא כותבת מקבל עשרות לייקים ותגובות? יש לכם חבר שכל תמונה שהוא מצלם מרגשת אתכם ואתם אפילו לא מבינים למה? ויש את אלו שברגע שהם פוגשים מישהו, הם מייד מתחברים אליו וגורמים לו לרצות להמשיך לדבר איתו. כל אחד מאתנו שונה, ולכל אחד יש תכונות אופי וכישורים טבעיים שהם הכי חזקים ודומיננטיים אצלו.
אני רוצה לעזור לכם למצוא את החוכמה הכי דומיננטית שלכם וללמד אתכם לנצל אותה לשיווק העסק שלכם.

איפה קל לכם? מה מרגיש לכם טבעי פשוט?

4 סוגי חוכמות:

בחרתי ב- 4 סוגים של חוכמות שיש להם הקשר ברור לעולם השיווק של בעלי עסקים:

  1. חוכמה מילולית
  2. חוכמה בין אישית
  3. חוכמה ויזואלית
  4. חוכמה לוגית

 

לרוב האנשים יש את כל סוגי החוכמה בכל מיני רמות. אבל לכל אחד יש חוכמה אחת שהיא דומיננטית וחזקה יותר.

איך מזהים איזו חוכמה הכי דומיננטית אצלכם?

  1. חוכמה מילולית – אוהבים מילים, כותבים מעולה, משכנעים וחדים
  2. חוכמה בין אישית – רגישים לאנשים בסביבתם, אוהבים להתייעץ איתם, מעדיפים קבוצה על לבד
  3. חוכמה ויזואלית – טובים בצילום, אוהבים לצייר, טובים בעברת מסר בעזרת תמונות
  4. חוכמה לוגית – טובים בקבלת החלטות, מסודרים, אוהבים מחקרים ושאלונים

מהי החוכמה הדומיננטית שלך?

אילו פעולות שיווק מתאימות לכל סוג חוכמה?

אם יש כל כך הרבה פעולות שיווק שאתם יכולים לעשות על מנת לקדם את העסק שלכם, ברגע שתלמדו להתחשב בחוכמה הדומיננטית שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור בפעולה שמתאימה וקלה לכם.

הנה כמה דוגמאות שמתאימות לכל סוג חוכמה:

חוכמה מילולית:

  • פוסטים בפייסבוק
  • בלוג מקצועי
  • מאמרים / מדריך
  • כתיבת ספר
  • כתיבת מיילים

חוכמה בין אישית:

  • שיווק מפה לאוזן
  • נטוורקינג
  • שיתופי פעולה
  • פגישות 1:1
  • שיווק ומכירה בטלפון
  • הרצאות
  • קבוצות פייסבוק

חוכמה ויזואלית:

  • תמונות בפייסבוק
  • תמונות באינסטגרם
  • בלוג תמונות
  • הנפשות
  • שימוש באייקונים
  • שימוש בשרטוטים או תרשימים

חוכמה לוגית:

  • שיווק בעזרת הדרכות
  • שאלונים ומחקרים
  • בניית משפכי שיווק לוגים
  • בוטים אוטומטים (תרשימי זרימה)

אני בטוחה שכל אחד מכם יכול למצוא כמה פעולות שיווק שיכולות להתאים לחוכמה שלו, ויבואו לו קצת יותר בקלות ויניבו לו תוצאות טובות יותר.

התאמת פעולת השיווק לחוזקות שלכם תאפשר לכם ליהנות מהשיווק

מה קורה כשמתאימים את פעולות השיווק לאופי של בעל העסק?

  1. השיווק של העסק שלכם דורש פחות זמן.
  2. פעולת השיווק קלה, והיא נעשית באופן יחסי ללא מאמץ ובצורה טבעית.
  3. משימת השיווק הופכת להיות הרבה פחות מתסכלת.
  4. מונע שחיקה – מציאת הדרך המתאימה לכם תאפשר לכם לרוץ עם השיווק שלכם לטווח ארוך.
  5. מביא לתוצאות טובות
  6. מהנה. כן! תגלו שאשכרה אפשר להנות משיווק 🙂

לסיכום:

כשאני נפגשת עם בעל עסק חדש ומכירה אותו ואת העסק שלו, אני עושה את ההבחנה בין ארבעת הטיפוסים הללו בצורה אוטומטית ואינטואיטיבית. אני שמחה לחלוק אתכם את הכלי הפשוט הזה שיעזור לכם לבחור את פעולות השיווק שיאפשרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר, יאפשרו לכם לשווק ביתר קלות ובפחות תסכול, ואפילו יש מצב שתתחילו להנות מהשיווק של העסק שלכם.

בואו נעשה את זה ביחד

אם אתם מרגישים שאתם רוצים ליווי 1:1, נוכל להיפגש ולבחור ביחד אילו ערוצי שיווק מתאימים לכם, לבנות מהלכי שיווק מקצועיים ולהוציא לפועל פעולות שיווק חכמות.

מזמינה אתכם להירשם בטופס ליצירת קשר, וכמובן אשמח לראות את התגובות שלכם בפוסט: ספרו לי מהי החוכמה הכי דומיננטית שלכם ואיך אתם ממנפים אותה מבחינה עסקית ושיווקית.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן