רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

מה ההבדל בין דף נחיתה לדף באתר?

בכל פוסט שלישי בפייסבוק אנחנו נתקלים בלינק שמוציא אותנו מחממת הרשת המוכרת והנעימה. לפעמים מעבירים אותנו לאתר (לדף הבית או לדף ספציפי אחר), ולפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו בדף נחיתה או מכירה שמעביר אותנו לעולם חדש שמציע לנו הצעה שאי אפשר לסרב לה.
מה ההבדל בין שני המקרים? מתי כדאי להוביל את קהל היעד שלנו לאתר ומתי מומלץ לבנות עבורם דף נחיתה? שאלה שאני נשאלת לפחות 5 פעמים בשבוע! בואו נעשה סדר בכל השמועות והתסכולים 😊

מי הולך להגיע לאתר / דף נחיתה שלכם?

מה המטרה שלכם?

לדף נחיתה יש מטרה אחת ברורה ומובהקת: לגרום לגולש להירשם בטופס. כל המבנה של הדף, כל הטקסטים, התמונות, הסרטונים, וכמובן העיצוב של דף הנחיתה, הכל נעשה במטרה לתת לגולש את כל הסיבות להירשם בטופס ולהתחיל איתנו סוג של מערכת יחסים.
דף נחיתה פונה לקהל יעד מאוד מדויק שנמצא בטיימינג שיווקי מאוד ספציפי. הוא לא פונה לכולם.

מה אתם מציעים לגולש שמגיע לאתר שלכם?

לאתר עסקי יש לנו כל מיני מטרות: אנחנו רוצים שיכירו אותנו, שיבינו מה יש לנו להציע להם, שיקראו את הבלוג שלנו, שיתרשמו מסיפורי ההצלחה שלנו וכן, גם שיירשמו ויצרו איתנו קשר. אתר שבנוי טוב מבחינה שיווקית נותן לגולש לא מעט אפשרויות ומספק לו חווית גלישה רחבה ומגוונת.
אל האתר מגיעים כל מיני אנשים שמתעניינים בתחום העסק שלנו, אבל נמצאים בקשת רחבה של טיימינג שיווקי. יכול להיות שזה האתר הראשון שהם הגיעו אליו ויכול להיות שהם כבר עשו מחקר מעמיק וברגע שהם הגיעו לאתר שלנו, הם בשלים לגמרי לרכוש ולהפוך להיות לקוחות שלנו.

מומלץ לבנות את דף הנחיתה תחת הדומיין שלכם

מה משותף לדף נחיתה ולדף באתר?

1. מבחינה טכנית שניהם הם בעצם קישור (URL) שניתן להדביק בפוסט בפייסבוק, לשלוח במייל או בווטסאפ וכו’. כלומר את שניהם תוכלו לשווק ולקדם בכל ערוצי השיווק הדיגיטליים שפותחים לנו.

2. את שניהם ניתן לבנות תחת הדומיין האישי שלכם (אם רכשתם לכם דומיין). גם אם אתם משתמשים במערכת דיוור וגם אם תבחרו להשתמש במערכת בניית העמודים של האתר שלכם, תמיד מומלץ לעשות את זה תחת הדומיין שלכם. כך תרוויחו “על הדרך” גם קידום אורגני של הדומיין שלכם בגוגל.

אל תשכחו להכניס טופס הרשמה בכמה מקומות באתר ולא רק ב”צור קשר”

3. בשניהם ניתן להכניס טופס שהגולש יכול למלא ולשלוח אליכם את הפרטים שלו. את הטופס ניתן לממשק למערכות דיוור או למערכת ניהול בתוך האתר שלכם. אצלי באתר יש טופס בכל עמוד, בכל פוסט. מכל מקום באתר ניתן להשאיר את הפרטים על מנת שאחזור אליהם. שימו לב שלא כל הטפסים אמורים להיות זהים. (לדוגמה – טופס שמזמין להירשם לרשימת תפוצה, טופס שמזמין להוריד מדריך, טופס שמאשר הרשמה לשיחת ייעוץ וכו’)

4. וגם מבחינה עיצובית, בשניהם ניתן לעצב את הדף בכל עיצוב שתבחרו מבחינת היכולות הגרפיות והטכנולוגיות. 
* ברוב המקרים במערכות הדיוור אפשרויות העיצוב מוגבלות בהרבה מאשר במערכות לבניית אתרים כמו וורדפרס. לעצמי וללקוחות שלי אני אמליץ להשתמש במערכת בניית עמודים בוורדפרס על פני מערכות דיוור שמגבילות את רמת העיצוב. כמובן שאנחנו דואגים לממשק את דף הנחיתה למערכת הדיוור במידת הצורך. אנחנו מטמיעים טופס של מערכת דיוור בדף הנחיתה וכך נהנים מכל היתרונות העיצוביים מבלי לוותר על הכלים המדהימים של מערכת דיוור מקצועית.

מה אתם רוצים להשיג בעזרת דף הנחיתה / האתר שלכם?

אז מה בכל זאת ההבדל ביניהם?

1. במטרה השיווקית שלכם
ההבדל הראשון והכי מהותי מכולם הוא במטרה השיווקית שאתם רוצים להשיג. אם אתם רוצים שכמה שיותר אנשים ייכנסו לדף הבית שלכם ויתחילו לשוטט באתר בצורה חופשית, אז אתם לא צריכים דף נחיתה. אתם יכולים לקדם את הקישור לדף הבית או לעמוד אחר בצורה אורגנית או ממומנת ולהגדיל את התנועה לדף.
אבל אם אתם רוצים לקדם שירות / הצעה / מוצר ספציפי, ואתם רוצים להשיג לידים והרשמות מלקוחות מתעניינים, דף נחיתה הוא הפתרון האידיאלי עבורכם.
לדוגמה: אם אני רוצה להגדיל את מספר הקוראים בפוסט החדש שכתבתי בבלוג, אני אשלח אותם לעמוד הפוסט באתר שלי. במקרה כזה אני לא רוצה שהם יירשמו או יעברו המרה, אלא יכנסו לעמוד ויקראו. ולכן אין צורך בעמוד עם טופס הרשמה.
אם אני רוצה לקדם את ההרצאה הקרובה שלי (אני רוצה שהם יירשמו אליה) אני אשלח אותם לדף נחיתה שייתן להם את כל הפרטים על ההרצאה ויזמין אותם להירשם ולשריין להם מקום.

עיצוב ייתר ישאב את תשומת הלב של הגולש מהמטרה הראשית של הדף שלכם

2. בעיצוב הדף
כשבונים אתר בוחרים את העיצוב בהתאם לעיצוב הלוגו, העסק, הסביבה העסקית ועוד גורמים נוספים. כל הדפים באתר שלכם אמורים לדבר באותה שפה עיצובית ולתת לגולש חוויה של זרימה בזמן שהוא משוטט לו בעמודי האתר שלכם.
עיצוב דף הנחיתה אמור לתמוך במטרה שלו בצורה ישירה. זוכרים מה המטרה של דף נחיתה? נכון, שהגולש ימלא את הטופס. ולכן כשאנחנו מעצבים דפי נחיתה, נעדיף לשמור על עיצוב נקי, לא מעמיס, שלא מושך יותר מדי תשומת לב אבל כן נותן חווית גלישה נעימה, מרגשת ומקצועית.

איך אתם הולכים להזרים תנועה לאתר / דף נחיתה שלכם?

3. בשיווק הדף
נחליט להשקיע ולבנות דף נחיתה, כשאנחנו רוצים לקדם משהו ספציפי, וזה בדרך כלל יהיה חלק ממהלך שיווקי שלם. אתר לעומת זאת, זה הבית הדיגיטלי של העסק שלי ואני ארצה להשקיע ולפתח אותו בצורה שוטפת, גם אם אין לי שירות חדש שאני רוצה לקדם או מוצר חדש שאני משיקה. מי שמקבל עליי המלצה הולך דבר ראשון לד”ר גוגל ומחפש אותי. ובשביל זה חשוב שיהיה לנו אתר מעולה שיעשה לו חשק לעבוד איתנו.
לדוגמה: כשאנחנו בונים דף נחיתה לעצמנו או ללקוחות שלנו, זה לרוב יגיע ביחד עם פרסום ממומן בפייסבוק, שיווק הדף בעזרת רשימת תפוצה, שיתופי פעולה להגברת התנועה לדף ופעולות שיווק נוספות.
כשאני כותבת בצורה שוטפת פוסטים בבלוג שלי, את רובם לא אקדם בצורה ממומנת, אלא אם הם חלק מתוכנית שיווק אסטרטגית שלמה ומתכוננת.

כתיבת דף נחיתה היא משימה מאתגרת שדורשת ניסיון רב בכתיבה שיווקית

4. התוכן בדף
הטקסטים ושאר התכנים בדף הנחיתה יהיו מאוד ממוקדים וחדורי מטרה. גם בכתיבת תכנים לאתר, ובטח בכתיבת דף נחיתה, אני ממליצה לכם להיעזר באשת מקצוע שמבינה בכתיבה שיווקית. הדף מטרתו לתת הצעה מאוד ברורה לקהל היעד שלכם, ולכן אתם חייבים לדייק את התוכן ולהתאים אותו מבחינה שיווקית. בעמודים באתר שלכם אתם נותנים לו בעיקר מידע חשוב ורלוונטי, אבל לא מניעים אותו לפעולה בצורה ישירה, גלויה ואסרטיבית. מי שמגיע לאתר שלכם יכול להיות בשל מאוד לקנות מכם, וגם יכול להיות ממש ממש רחוק מזה. ושני סוגי הגולשים אמורים להרגיש בנוח ולמצוא את המידע שמתאים להם בשלב הנוכחי.
דף נחיתה מיועד לפלח מאוד ספציפי בקהל היעד שלכם, ולא אמור לפנות לכל קשת האנשים שמתעניינים בתחום שלכם. ולכן, השפה, התכנים ומבנה הדף, מיועדים בול לקהל שצריך את ההצעה שלכם. המסרים בדף הנחיתה צריכים להיות ישירים, ברורים ומיידים.

אם בניתם את דף הנחיתה באתר שלכם, אל תשכחו להעלים סרגלים ושאר חלקים מיותרים

5. תוספות בדף
בדף נחיתה אני רוצה שהגולש יעשה דבר אחד – יירשם בטופס. וזה אומר שאני לא רוצה שהוא יעשה שום פעולה אחרת. אני לא רוצה שהוא יעבור לדף העסקי שלי, אני לא רוצה שהוא יצא לערוץ היוטיוב שלי, ואני אפילו לא רוצה שהוא ישוטט באתר שלי. אני רוצה שהוא יקרא את התוכן בדף, יבין אם ההצעה שלי רלוונטית עבורו, ובמידה וכן יירשם בטופס. זו הסיבה שדף נחיתה לא מכיל את סרגל הכלים העליון של האתר שמאפשר לעבור לדפים אחרים.
בעמוד באתר אני דווקא אשמח מאוד להכניס קישורים למקומות אחרים (באתר שלי או מחוץ לו). אני רוצה שהוא יקבל את חווית הגלישה הכי טובה שאפשר ולכן אם יש לי לינקים שיכולים להשלים לו את הלמידה אפנה אותו לשם בשמחה.
בדף התודה (הדף אליו מגיע הגולש אחרי שהוא מילא את הטופס ושלח), תוכלו להכניס את כל הקישורים שרלוונטים לו בשלב הזה. זה המקום להעביר אותו לאתר, לסרטון, או לכל תוכן אחר שייתן לו מידע נוסף שמעניין אותו ויאפשר לו להכיר אתכם יותר ולבלות אתכם זמן איכות.

דף נחיתה או אתר? תלוי במקום בו אתם נמצאים מבחינת העסק שלכם והמטרות השיווקיות שלכם

הרבה פעמים פונים אלי בעלי עסקים ושואלים אותי מה עדיף להם, דף נחיתה או אתר. והשאלה הראשונה שאני אשאל אותם זה מה אתם רוצים לקדם עכשיו בעסק שלכם. אם אתם נמצאים בשלב שיש לכם הצעה ברורה שאתם רוצים להציע, אתם יודעים בדיוק מה היא ולמי היא מתאימה, ואתם רוצים לקדם אותה בצורה דיגיטלית, אז רוב הסיכויים שדף נחיתה זה המהלך הנכון בשבילכם.
דף נחיתה לא מחליף את הצורך באתר, והיום אני לא באמת מאמינה שיש הרבה עסקים שלא צריכים אתר עסקי שנראה מעולה. אבל גם אם יש לכם אתר ממש טוב, לא בטוח שהוא יכול לתת לכם את הפתרון השיווקי לקידום השירות או המוצר הבא שלכם.

ולפעמים השילוב המנצח של שניהם ייתן לכם את המענה המושלם

ויש לא מעט עסקים שלא רוצים לקדם משהו ספציפי כרגע, אבל כן מבינים את הפוטנציאל והחשיבות של אתר עסקי שנותן לכם נוכחות ברשת, ואז אני אמליץ להם לבנות אתר. ברגע שיש לכם אתר שאתם אוהבים, אתם תרצו להשקיע בו, להכניס בו תכנים ולשווק בעזרתו את העסק שלכם.

אני לצורך העניין מתחזקת את האתר שלי באופן שוטף, וכשאני רוצה לקדם שירות מסוים, אני נעזרת בדף נחיתה שמאפשר לי לקבל פניות חדשות ורלוונטיות.

אם אתם רוצים להתייעץ איתי לגבי מה הכי כדאי לכם, האם דף נחיתה מתאים לכם או שבעצם מה שחסר לכם זה אתר עסקי, אשמח לשוחח ולעזור לכם להחליט.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן