רוצים לקבל ממני מייל שאשכרה תפתחו, תקראו ותשתמשו בו? הכניסו את המייל והצטרפו למעל 2,000 בעלי עסקים שמקבלים ממני מיילים. מבטיחה לא להציף את תיבת המייל שלכם!

בואו לקרוא עוד פוסטים שכתבתי על שיווק ולצפות בסרטונים

מי קהל היעד של דף הנחיתה שלכם?

הסיכוי שמישהו יגיע “במקרה” לדף נחיתה שלכם הוא קלוש. למעט כמה חברים ובני משפחה שבויים ומנומסים, רוב האנשים שיבקרו בדף יגיעו כי השקעתם מאמץ מחשבתי וכלכלי בשביל להוביל אותם לשם. אז רגע לפני שאתם מתחילים לבנות את הדף ולהכניס אליו את כל המרכיבים של דף נחיתה אפקטיבי, בואו נבין מיהו אותו גולש אידאלי מבחינתכם שהייתם רוצים שיילחץ על הקישור לדף הנחיתה שלכם שלכם, ייכנס אליו, יקרא ויירשם בתוכו.
מי זה הלקוח הכי טוב עבורכם שאליו אתם מכוונים את ההצעה שכתובה בדף הנחיתה.

מי הולך לנחות בדף שלכם?

אל דף הנחיתה בתיאוריה אמורים להגיע רק לקוחות פוטנציאלים חמים שרוצים וצריכים עכשיו את מה שיש לכם להציע להם. אבל בפועל אל הדף נחיתה שלכם יגיעו גם אנשים נוספים, וחשוב להכיר אותם ולהיות מודעים אליהם. 
אז מי באמת הולך לנחות בדף שלכם:

רוב האנשים שיגיעו לדף נחיתה שלכם
לא יהפכו להיות לקוחות שלכם.
אבל חלק כן!

1. לקוחות פוטנציאלים שעדיין לא מספיק חמים ובשלים לקנות מכם

בהרבה סוגי עסקים הצורך של הלקוח יכול להיות רלוונטי תקופה ארוכה לפני שהוא מחליט לרכוש. לדוגמה: מעצבת פנים פונה ללקוחות שרוצים לשפץ את הבית. הלקוחות שלה לא מחפשים בהכרח פתרון מיד עכשיו. יכול להיות שהם רק מתחילים לחשוב על זה ויתחילו את השיפוץ רק בעוד שנה. אז אולי הם לא יהפכו להיות לקוחות שלה השבוע, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להפוך להיות לקוחות שלה בעתיד.

מבחינה סטטיסטית ואמפירית, יש הרבה יותר לקוחות כאלה מאשר לקוחות שמוכנים לקנות מכם היום לפני שהם הספיקו להכיר ולתת בכם אמון. ולכן חשוב להבין שדווקא הקהל הלא בשל הגדול הזה, הוא קהל מושלם להמשיך ולפרסם לו הצעות ועדכונים, ולנהל אתו מערכת יחסים עד שיגיע לרגע בו יהיה מוכן לצאת אתכם לדרך.

הרבה יותר קל למכור למישהו שכבר קנה מכם בעבר, שווה להשקיע בשימור לקוחות

2. לקוחות בהווה / בעבר ששמעו או נחשפו לדף שלכם וסקרנים לקרוא עליכם

בעלי עסקים רבים מתפתחים מבחינה מקצועית, מרחיבים או משנים את השירותים שלהם. וזה אומר שכל מי שהיה לקוח שלכם בעבר, יכול להיות לקוח פוטנציאלי לשירות החדש שלכם בהווה ובעתיד. בארץ עסקים רבים מזניחים את הקהל הזה- “לקוחות קיימים” ולא מבינים שזה קהל מושלם כי הוא כבר קנה מכם בעבר. הוא סומך עליכם, וישמח לעבוד אתכם שוב במידה וזה רלוונטי לו. הכי כיף לקבל טלפון מלקוח שעבדתם איתו פעם והיום צריך ורוצה את השירות החדש שלכם. תהליך המכירה והעבודה עם לקוח חוזר הרבה יותר קל ומשתלם גם מבחינה אישית וגם מבחינה שיווקית.

3. קולגות (שלא לומר מתחרים)

בתור יועצת שיווק אני קוראת ועוקבת אחרי כמה חברים למקצוע או לתחום ולשמחתי אני לומדת מהם המון ומן הסתם נחשפת לחומרים השיווקיים שלהם. אני בטוחה שגם אתם. הם כנראה לא יהפכו להיות לקוחות שלכם, אבל ככה נולדים שיתופי פעולה!
אתם לא אמורים לכוון לקהל הזה, אבל טוב לזכור ולדעת שגם הם מבקרים ומציצים.

4. חברים ובני משפחה

אחרי שעבדתם כל כך קשה ושילמתם על דף הנחיתה המושלם שלכם, הדבר הראשון שמתחשק לכם לעשות זה לשתף את כל מי שאתם מכירים. האם כדאי לשתף גם אם הם לא בדיוק הלקוחות הפוטנציאלים לשירות שלי?
לשתף תמיד כדאי! שאי אפשר באמת לדעת מאיפה תגיע ההמלצה הבאה עליכם וחשוב שכל הסביבה תדע מה אתם עושים ומה חדש בעסק שלכם. 
אבל יש לי טיפ חשוב עבורכם! אל תתייחסו לכל הערה שחברה או דודה אומרת לכם לגבי הדף. תשתדלו להתעלם מכל מה שהחברים והמשפחה שלכם אומרים לכם (אלא אם הם בקהל היעד או התחום השיווק והפרסום). אבל לגמרי שווה לשתף. במקרה הגרוע תוכלו להשוויץ, במקרה הטוב הם יעבירו את זה הלאה ויישלחו אליכם לקוחות חדשים.

כל אלו חשובים ואסור להזניח אף קבוצה. מכל אחד מאלה יכול להגיע אליכם הלקוח הבא וזה מעולה. כל קבוצה מהווה פוטנציאל עסקי אחר ודורשת התייחסות שיווקית שונה.
אבל כשאתם בונים דף נחיתה אתם חייבים להחליט באיזו קבוצה אתם רוצים להתמקד, לאן מופנה הפוקוס שלכם. אם תנסו לפנות לכולם, לא תצליחו להגיע לאף אחד מהם.

למי ההצעה שלי הכי מתאימה?
מי יכול להפיק הכי הרבה תועלת ממנה?

עכשיו בואו נסתכל את זה מכיוון אחר, למי אתם מכוונים את ההצעה שכתבתם בדף הנחיתה?

אז אם כל כך הרבה סוגים של אנשים יכולים לנחות בדף שלכם, איך תדעו לנסח את ההצעה שלכם בצורה אפקטיבית ומדויקת?
בשביל להבין טוב יותר מי קהל היעד של הדף שלכם, בואו נחזור רגע להצעה שאתם הולכים להציע בדף הנחיתה, אל הסיבה שהחלטתם לבנות דף נחיתה. מה אתם רוצים להציע?

תכתבו לפניכם את ההצעה בצורה מופרטת. מה היא כוללת ולמי היא מיועדת. אל תחסכו בפרטים. בכל מקרה תצטרכו להכניס לדף הנחיתה, אז שווה להשקיע את הזמן לדייק ולפרט אותה כמה שיותר. תכניסו להצעה את כל הפרטים שיכולים לעניין את הגולש שמתעניין בה. תחשבו על כל אותן שאלות ששואלים אתכם בשיחות המכירה, בפניות בפייסבוק או בווטסאפ. כמה זה עולה? כמה זמן נמשכת פגישה? מה הכתובת שלכם? איך אפשר לשלם? מה זה כולל? מה מדיניות הביטולים? 

(כן, אני יודעת שיש דיון פילוסופי שלם סביב הנושא של הצגת מחירים, אבל אני מאמינה שבעידן שלנו שקיפות היא הכרחית וחוסר שקיפות נתפסת כמיושנת או מניפולטיבית.)

אם תכניסו את כל הפרטים להצעה בדף הנחיתה, תשדרו לגולש שאתם יודעים בדיוק מה הוא הולך לשאול וכך תזכו באמון שלו, ועל הדרך תחסכו לעצמכם ולו זמן או שיחה מיותרת. וזה כמובן יעזור לכם להתמקד רק בקהל הרלוונטי.

אחרי שכל ההצעה מונחת לפניכם, תנסו למצוא למי היא הכי מתאימה, על מי היא תשב בול, מי מכל האנשים שיכול לקנות מכם יהיה הלקוח הכי טוב.

אתם בוחרים מיהו הלקוח שהכי טוב לכם ולעסק שלכם

מהי ההגדרה שלכם ללקוח "טוב"?

אני יודעת, אתם רוצים המון לקוחות ואתם חושבים שאם תגדירו קהל יעד מצומצם, תפסידו את כל השאר. אז זה שלא! אחד היתרונות הכי גדולים בלהיות עצמאים, זו הזכות לבחור עם מי מתאים לכם לעבוד.

לקוח טוב זה הלקוח שהכי טוב עבורכם ועבור העסק שלכם. הנה כמה הגדרות שיעזרו לכם לבחור מיהו הלקוח הכי טוב בשבילכם:

  • לקוח שהיה לכם חיבור מידי אתו.
  • כזה שהיה לכם כיף להכיר, למכור לו ולעבוד אתו.
  • לקוח שמשלם באהבה ובשמחה.
  • לקוח שממליץ עליכם ומפנה אליכם לקוחות (טובים) חדשים.
  • זה שמפיק תועלת מקסימלית מהשירות שלכם ורוצה להמשיך לקנות ממכם ולעבוד אתכם.
  • לקוח שנותן בכם אמון ומאפשר לכם להיות הגרסה הכי טובה שלכם מבחינה מקצועית ואישית.

      *  בהרבה מקרים הלקוחות הטובים שלכם דומים לכם. תבדקו אם זה נכון עבורכם. אם כן, זה יכול להקל על החיפוש והדיוק.

מתוך כל ההגדרות האלה תבחרו מה מרגיש לכם נכון מבחינה עסקית ואישית, ולכו לחפש 2-3 לקוחות כאלה ברשימת הלקוחות שלכם מהעבר/ הווה. תכתבו את השם שלהם בראשית דף נקי ותתחילו לרשום את כל מה שאתם יודעים ומכירים וחושבים על הבן אדם הזה. בלי השערות, אלא רק דברים שאתם באמת יודעים עליו. תכונות דמוגרפיות, תחומי עניין, הרגלי צריכה והתנהגות, מה הבעיות שלו, מה הוא רוצה וצריך, מה הוא מחפש, איך עזרתם לו, איך הוא מדבר, איך הוא נשמע, מהם הערכים שמניעים אותו.

אם יש לכם הרבה ניסיון מקצועי יהיה לכם קל לענות על השאלות האלו. אם אתם בתחילת הדרך תצטרכו לשאול ולבקש מהלקוחות בעבר/ בהווה שיעזרו לכם לענות על השאלות. בכל מקרה אני ממליצה להרים טלפון ולשוחח עם הלקוחות שלכם. כל משפט שהם יגידו לכם יכול לעזור לכם למקד את קהל היעד שלכם ואת המסר השיווקי שלכם.
ככל שתכירו יותר טוב את הלקוח האידאלי עבורכם, כך יהיה לכם הרבה יותר קל לבנות לו את המסר ולכתוב את התוכן לדף הנחיתה.

כשאני יודעת מי מתקשר אליי, הרבה יותר קל לי לפתוח בשיחה ולנהל אותה בנעימות, אותו דבר בדף הנחיתה.

לסיכום:

אחרי שתציירו את הקלסתרון המדויק ביותר של הלקוח הטוב עבורכם, תגלו למי אתם באמת כותבים את הדף נחיתה שלכם. אם תשקיעו את הזמן והמאמץ ותשאירו את כל ה”לא נעים לי”, “לא בא לי”, ו- “אין מצב שאני אעשה את זה בחיים כי זה פדיחה”, אתם גם תלמדו המון עליכם ועל העסק שלכם, וגם תצליחו לשווק בצורה הרבה יותר אפקטיבית ופשוטה.

כשאנחנו כותבים דף נחיתה אנחנו קודם כל צריכים להבין שהוא לא מתעסק בנו, אלא בלקוח. בשביל לעשות את זה טוב אנחנו צריכים להחליט מי הוא הלקוח שאנחנו רוצים להגיע אליו. חכו שנייה לפני שאתם רצים לבנות את הדף נחיתה. תבחנו, תבחרו ואז תבנו אותו מתוך מקום של ביטחון, ידע, אומץ ומקצועיות. ולא מתוך מקום של “אין לי ממש מושג מה לעשות אבל אמרו לי שכדאי לי לבנות דף נחיתה אז יאללה בוא ננסה”.

דוגמה טרייה מהיום: דף נחיתה של הכנס שהזמינו אותי להרצות בו. הכנס פונה למנהלים ולכן כל העיצוב וכל התוכן מדברים בשפה שמנהלים חושבים ומדברים בה. מוזמנים להיכנס ולהציץ.

את הדף הזה עיצבה בכישרון רב חברתי היקרה אושרה פחימה שמש וכתבה אביטל אופק בן משה מנכ”לית אופקים.

בפוסט הקודם על דפי נחיתה הסברתי על 6 מרכיבים לדף נחיתה אפקטיבי, מוזמנים לקרוא.

התחלתם לבנות את הדף אבל משהו תוקע אתכם? מתלבטים מי קהל היעד שלכם? איפה הרגשתם את הקושי להגדיר את קהל היעד שלכם? מחכה לשמוע על הדרך שלכם.

רוצים להתייעץ איתי? תשאירו את הפרטים ואחזור אליכם בשמחה

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה אנחנו יכולים לעשות עבורך?

דף נחיתה ממיר

הרשמה בטופס בדף הנחיתה המקצועי שלכם תהפוך גולש אנונימי ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות או במוצר שלכם.

אתר עסקי שיווקי

כשמישהו מקבל עליכם המלצה חמה, או מחפש את השירות / המוצר שלכם – בשני המקרים אתם רוצים שהוא יגיע לאתר שלכם.

אסטרטגיית שיווק

הרבה יותר קל ואפקטיבי לשווק את העסק שלך בעזרת תכנית אסטרטגית שעוזרת לקבל תוצאות טובות ומאפשרת למידה ושיפור תמידי.

אוטומציה שיווקית

כל פעולה שקשורה לשיווק / מכירות / ניהול העסק שאתם עושים יותר מפעם אחת והייתם רוצים לוותר עליו – זה המקום להכניס אוטומציה לעסק.
דילוג לתוכן