טיפול במוזיקה הוא תחום המשתמש במוזיקה באופן שנקבע כדי לשמור ולשפר את הבריאות והרווחה של אנשים עם בעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה והפרעות חרדה. הטיפול במוזיקה משתמש בטכנולוגיה כדי להציע גישה הוליסטית לטיפול במחלות נפש ומחלות נפש. היא לא מחפשת את הפברוטי הבא, אלא רוצה לעזור לאנשים להרגיש עמוקים יותר, להרחיב את התקשורת והרגשות שלהם כלפיהם ולהתעשר על ידי מוסיקה. טיפול במוזיקה משתמש במוזיקה כדי להשיג מטרות שאינן מוזיקליות, מדובר בשמירה על איכויות בריאות, קידום התפתחות ושינוי והשגת איכות חיים טובה יותר.

ג'ודי עובדת גם כמטפלת במוזיקה במתקן פסיכיאטרי ומשתמשת בידע ובטכניקות לטיפול במוזיקה

כדי להקל על הטיפול בחולים עם בעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה והפרעות חרדה. היא הוסמכה על ידי ועדת MusicTherapist (847 – 236 – 7823) והייתה לה הזדמנות להשתתף בפיתוח ויישום של מרכז חדש לטיפול במוזיקה באלף אלונים, קליפורניה, שם כיהנה בדירקטוריון. בנוסף למימון התוכנית לטיפול אקזוטי במוזיקה, היא רוצה להרחיב את התוכנית במתקן שלה, המאכלס 74 נערים מוטרדים קשים ולא מתפקדים וזוכה לתמיכה טיפולית אינטנסיבית. אנו מעוניינים ללמוד עוד על ניסיונה של ג'ודי בטיפול במוזיקה בישראל ובמדינות אחרות.

המרפאה לטיפול במוסיקה ובריאות מציעה מפגשים אישיים וקבוצתיים בהנחיית מטפל מוסיקלי מוסמך ומנוסה. טיפול במוזיקה כטיפול רפואי משתלם למוזיקאים ואמני ביצוע, אך גם לחולים עם בעיות נפשיות.

לאנשים שרוצים לנסות זאת

האגודה האמריקאית לטיפול במוזיקה יצרה אתר כדי ללמוד עוד על אופן השימוש בטיפול במוזיקה באוכלוסיות שונות. בין שאר תחומי המחקר, השימוש במוזיקה כמכשיר טיפולי לטיפול בדיכאון, חרדה ובעיות נפשיות אחרות הוא אחד מתחומי המחקר העיקריים.

מטרת עבודה זו

היא לפתח מוסיקת מינון ותרופות לטיפול במוזיקה כפרוטוקול תרופתי המשרת פונקציות נוירולוגיות ספציפיות ולוקח בחשבון את הגירעונות שעלולים לנבוע ממחלות נוירולוגיות רבות. הגירוי של טיפול במוזיקה נע בין מוזיקה שקטה המושרת ברכות או מנוגנת על כלי נגינה, וכוללת מגוון סוגים שונים של מוסיקה, כגון מוזיקה קלאסית, ג'אז, בלוז, פולק, קלאסי ומאולתר. בהתאם למצב הטיפולי, ניתן להדגיש את השימוש והמשמעות של מוזיקה [5] בתוכנית, כמו בתחומי רפואה רבים אחרים. כיום יש בישראל מעל 7,000 מטפלים באמנות יצירתית המשתמשים באמנות כדי לייצג את מטופליהם ואת צרכיהם. קחו בחשבון את ההוספיס MJHS, שמעסיק כיום יותר מ -1,500 מטפלים במוזיקה, שכולם הוכשרו בתחום ספרי השירים. AMTA מצהירה כי סטודנטים אשר מקבלים תואר ראשון בטיפול במוזיקה [6] או דוקטורט [7] רשאים להשלים תוכנית לימודים או שווי ערך בטיפול במוסיקה המוצעת על ידי האוניברסיטאות המוסמכות ביותר. חלק מהקורס הוא גם דיפלומה של מטפל במוזיקה, העומדת לרשות המטפלים המסיימים את שנת ההכשרה הראשונה [8, 9].

רוב המומחים סבורים כי תואר שני בטיפול במוזיקה אינו הכרחי לשם קבלת תואר ראשון בטיפול במוזיקה

אך סטודנטים שאינם לומדים מוזיקה מוזמנים לרכוש תחילה את הידע במוזיקה. באוניברסיטת קולורדו סטייט, דייוויס אומר כי מקובל להתחיל תוכנית לימודים או שווי ערך בתחום הטיפול במוזיקה [8, 9]. לדבריה, רוב בתי הספר מציעים תוכניות שווי ערך במשך כשנתיים, ורבים מהם מציעים גם "שוויון תרפיה במוזיקה" או "תכנית מאסטר", שיכולה להימשך בדרך כלל שלוש שנים.

עם כ- 700 מטפלים רשומים במוזיקה

הטיפול במוסיקה פורמל והתפתח בישראל מאז סוף שנות השבעים. בשנות התשעים הוקמו מספר תכניות הכשרה מוכרות, כמו האגודה הישראלית לטיפול במוזיקה (IMTA), שהפכו את ישראל לאחד ממרכזי ההדרכה הגדולים והפעילים ביותר למטפלים במוזיקה בעולם. הכנס הראשון לטיפולי מוזיקה שתוכנן במשותף על ידי חמשת קורסי ההכשרה התקיים במכללת דוד ילין בירושלים. המשתתפים כוללים את אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית והמכון למוזיקה בירושלים.
עבור עוד מידע על טיפול במוזיקה בישראל ניתן לבקר ב- https://menashe.org.il/
לפרטים מורחבים על HSN באפשרותך לגלוש לאתר hsn.co.il

משרד החינוך והבריאות

המעסיק העיקרי של מטפלים באמנות, דורש הוכחה ללימודי אקדמיה לטיפול באמנות בכל המוסדות המוכרים. תוכנית הלימודים למסלול לימודי תרפיה במוזיקה כוללת עבודות אמנותיות ושימוש במוזיקה ככלי טיפולי לאנשים עם מוגבלות כמו אלצהיימר, סכיזופרניה, אוטיזם ופרקינסון. היא מתמקדת בהעשרת והתנסות במוזיקה – וכותבת על הפרויקט.
עבור עוד פרטים נוספים אודות פלוטו אינדקס באפשרותך להעיף מבט ב- pluto2go.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *